Klimatyzatory Thermo King z pompą ciepła na wyposażeniu autobusów elektrycznych VDL Bus & Coach w Niemczech i Holandii Drukuj
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
Data dodania: 12.12.2016

Firma VDL Bus & Coach, jeden z największych producentów autobusów w Europie, wybrała systemy klimatyzacji z pompą ciepła Athenia™ MkII produkcji Thermo King, producenta rozwiązań do kontroli temperatury w transporcie przeznaczonych do różnych zastosowań mobilnych oraz marki Ingersoll Rand, do stosowania w swoich autobusach elektrycznych użytkowanych obecnie w Niemczech i Holandii.

 

 

Jako jeden z największych projektantów i producentów autobusów i autokarów, firma VDL poszukiwała najefektywniejszego sposobu na zapewnienie ogrzewania i chłodzenia powietrza w autobusach elektrycznych, aby zapewnić komfort pasażerom, a jednocześnie uzyskać jak najniższe zużycie energii.

 

Odpowiedzią na zapotrzebowanie okazały się elektryczne pompy ciepła Thermo King Athenia™ MkII. Urządzenia te zapewniają najwyższą efektywność ogrzewania i chłodzenia w autobusach elektrycznych dzięki zastosowaniu odwracalnego obwodu chłodniczego. Zapewniają one najwyższy poziom komfortu pasażerów nie tylko latem, gdy wymagana jest funkcja chłodzenia, ale również podczas miesięcy zimowych, kiedy pojazd wymaga ogrzewania.

 

„Firmy VDL i Thermo King łączy długoletnia partnerska współpraca. Pracowaliśmy wspólnie przy wielu projektach i każdego dnia pasażerowie w tysiącach naszych autobusów mogą czuć się komfortowo dzięki doświadczeniu i systemom klimatyzacyjnym Thermo King” – mówi Alex de Jong, menedżer ds. transportu publicznego w VDL Bus & Coach.

 

„W miarę rosnącego zapotrzebowania na bardziej ekologiczne rozwiązania w transporcie pasażerskim jedną z najbardziej obiecujących technologii stanowią pompy ciepła, które pomagają ograniczać emisję gazów cieplarnianych, a jednocześnie utrzymać pełen komfort dla pasażerów” – mówi Peter Robertson, lider ds. portfolio dla transportu morskiego, lotniczego i autobusów w Thermo King. „Ten projekt realizowany we współpracy z VDL potwierdza, że nasze innowacyjne podejście i doświadczenie pomagają nam dostarczać klientom spersonalizowane rozwiązania, spełniające potrzeby ich działalności, zgodnie z trendami panującymi w branży oraz wymogami prawnymi”.

 

Informacje o elektrycznych pompach ciepła Athenia MkII
Elektryczne pompy ciepła Thermo King Athenia MkII od ich wprowadzenia w roku 2014 należą do chętnie wybieranych produktów dla różnego rodzaju autobusów elektrycznych na całym świecie.

 

W trybie ogrzewania elektryczna pompa ciepła serii Athenia MkII może przekazywać ciepło z powietrza zewnętrznego do przedziału pasażerskiego ze skutecznością odpowiadającą współczynnikowi poziomu wydajności (COP) do 4. Oznacza to, że z każdego kilowata energii elektrycznej pobranej z akumulatorów pompa ciepła wytwarza skutecznie do czterech kilowatów energii cieplnej.

 

20161212 Thermo King AtheniaMKII ELECTRIC

 

Urządzenie może pracować w temperaturze otoczenia do -15°C z chłodnicą akumulatorów oraz do -7°C bez chłodnicy. Podczas pracy w trybie chłodzenia urządzenie pracuje po prostu jako klimatyzator elektryczny Athenia MkII.

 

Układ chłodzenia akumulatorów pompy ciepła działa niezależnie od chłodzenia i ogrzewania przedziału pasażerskiego. Pomaga on efektywnie ponownie wykorzystać energię cieplną wytworzoną przez akumulatory podczas jazdy autobusu i ogranicza zużycie energii przez urządzenie, gdy wymagane jest ogrzewanie.

 

Elektryczne pompy ciepła Thermo King Athenia MkII nadają się do stosowania na dachach autobusów o promieniu od 7,5 m do płaszczyzny. Opcjonalnie dostępny wymiennik ciepła do chłodzenia akumulatorów pomaga w uzyskaniu idealnej temperatury pracy akumulatora w autobusach elektrycznych, a tym samym zwiększa trwałość i zapewnia maksymalną wydajność akumulatorów. Dodatkowo, w przypadku niskich temperatur, ciepło z akumulatorów można wykorzystać do zwiększenia temperatury wewnątrz pojazdu.
W połączeniu z tym innowacyjnym rozwiązaniem dla komfortu pasażerów system sterowania Thermo King CANAIRE® pozwala obsługiwać do trzech stref termicznych, z precyzyjną regulacją temperatury do autobusów pojedynczych, przegubowych i podwójnie przegubowych. Urządzenie można wyposażyć w czujnik CO2, który kontroluje jakość powietrza i w razie potrzeby skutecznie zapewnia dopływ świeżego powietrza do wnętrza autobusu, co jeszcze bardziej przyczynia się do obniżenia zużycia energii.

 

System sterowania CANAIRE wyposażony jest w ergonomiczny panel LCD kierowcy, który umożliwia sterowanie klimatyzatorem dachowym równolegle z urządzeniem przednim umieszczonym w kabinie kierowcy. Funkcje systemu sterowania można zmieniać za pomocą programowych narzędzi serwisowych i diagnostycznych stosownie do potrzeb klienta.

 

www.thermoking.com