Panasonic przyspiesza inwestycje w swoją fabrykę pomp ciepła na terenie Czech Drukuj
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
Data dodania: 04.10.2022

Spółka Panasonic Corporation ogłosiła 2-go września, że do roku obrotowego kończącego się w marcu 2026 zamierza zainwestować ponad 20 mld jenów (ok. 145 mln euro) w swój zakład produkcyjny w Czechach. Środki te mają zwiększyć możliwości produkcyjne fabryki w odpowiedzi na rosnący w Europie popyt na pompy ciepła powietrze-woda.

 

20221004 Panasonic Czech Factory 1

 

W Europie zachodzą obecnie dynamiczne zmiany związane ze zwiększonym zapotrzebowaniem na energię elektryczną przy odchodzeniu od paliw kopalnych i gazu jako źródeł energii. W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej i aktualnej sytuacji związanej z dostawami energii oraz idącym za nimi wzrostem popytu na pompy ciepła powietrze-woda firma Panasonic musi zwiększać swoje moce produkcyjne.

 

Pompy ciepła powietrze-woda, które gromadzą i wykorzystują ciepło z powietrza, emitują mniej CO2 niż konwencjonalne kotły i piece bazujące na paliwach kopalnych. Popyt na te ekologiczne systemy grzewcze w Europie cały czas rośnie. Produkcję jednostek wewnętrznych pomp ciepła powietrze-woda w mieszczącej się na terenie czeskiego Pilzna fabryce Panasonic (Panasonic AVC Networks Czech [PAVCCZ]) uruchomiono w 2018 r. Zakład cały czas szybko reaguje na potrzeby europejskiego rynku, jednocześnie ograniczając emisje dzięki miejscowej produkcji na lokalne rynki europejskie.

 

20221004 Panasonic Czech Factory 2

 


Nowa inwestycja pozwoli PAVCCZ dodatkowo uruchomić w kolejnym roku obrotowym produkcję jednostek zewnętrznych. Spółka zamierza zwiększyć roczną moc produkcyjną do 500 tys. urządzeń do roku obrotowego kończącego się w marcu 2026 r.


W pompach ciepła powietrze-woda firmy Panasonic zastosowano wyjątkową technologię, dzięki której urządzenia zachowują swoją moc grzewczą nawet w niskich temperaturach zewnętrznych. W minionym roku obrotowym Panasonic otworzył też w Danii firmę konserwacyjną bazującą na rozwiązaniach IoT (internet rzeczy) , a także kontynuowała rozwój działalności poprzez rozbudowę struktur sprzedaży w poszczególnych państwach. Panasonic zamierza kontynuować swój rozwój w branży urządzeń grzewczych, chłodniczych i wentylacyjnych, która stanowi jeden z trzonów jej działalności, dbając jednocześnie o stan środowiska na świecie.

 

www.aircon.panasonic.pl