Aspekty biznesowe serwisu klimatyzacji w Data Center |
Data dodania: 24.03.2012 |
Jak mawiają Amerykanie: „oczekuj od rzeczy tylko tyle ile za nią zapłacisz”. Czy na pewno dostajemy zawsze to, za co płacimy?
W niniejszym artykule chciałbym się skupić, zwrócić uwagę czytelników na usługi serwisowe klimatyzacji dla aplikacji o krytycznym znaczeniu dla biznesu. Kiedy korzystamy z poczty elektronicznej, konta bankowego w internecie, bankomatu, kiedy płacimy kartą lub nawet gotówką za mleko i bułki w najbliższym sklepie, nie zastanawiamy się z reguły dzięki czemu w ogóle te czynności były możliwe. Odpowiedź jest prosta: większość obecnych procesów finansowych i logistycznych jest nierozerwalnie związana z technologiami IT. Jaki to ma związek z czasopismem, na łamach którego znajduje się ten artykuł? ‑ ogromny. Wszystkie procesy produkcyjne, logistyczne czy finansowe zależą od IT, a IT nie może obejść się bez działającej w trybie ciągłym niezawodnej i wysokoefektywnej klimatyzacji. Technologii jest mnóstwo. Rynek weryfikuje ich zasadność. Dziś jednak chciałbym poruszyć kwestię serwisowania, bo... bo np. 10 min zatrzymania Data Center jednej z sieci marketów kosztuje ponad 12 milionów złotych!!! Mówimy tu tylko o zatrzymaniu procesu logistycznego, nie mówiąc o zatrzymaniu procesów sprzedaży. Podobnie w innych dziedzinach: bankowości, sprzedaży, ogólnie pojętym biznesie. Co się dzieje, gdy w firmie czy instytucji nie działa poczta internetowa lub telefony (dziedziny zależne od IT)? Następuje ogólnie pojęte rozprężenie, bo większość pracowników nie dysponuje podstawowymi narzędziami pracy. Proces doboru klimatyzacji precyzyjnej dla DC jest już obecnie procesem oceny tzw. TCO (ang. Total Cost of Ownership), czyli całkowitego kosztu posiadania. Na TCO składają się:
Czas reakcji serwisu
Skraplacze klimatyzacji precyzyjnej oraz baterie fotowoltaiczne
Czas doprowadzenia systemu do 100 proc. sprawności Częstą praktyką jest podpisywanie SLA na warunkach: 12 godzin czasu reakcji oraz 24 do 72 godzin na doprowadzenie systemu do 100 proc. sprawności. Oczywiście jest tu pewien haczyk. Kto zna się na chłodnictwie wie, że pewne usterki da się usunąć bez części zamiennych, a pewne nie. Zatem mamy zagadnienie nr 1 – magazyn części zamiennych. Kolejnym aspektem jest proces technologiczny wymiany elementów. Mówiąc o sprężarkowym urządzeniu chłodniczym, jeżeli zachodzi potrzeba wymiany sprężarki, nie da się dokonać tego procesu w 24 godziny. Często nie da się go przeprowadzić nawet w 72 godziny, przy spełnieniu wszystkich wymogów procesu rozszczelnienia i napełnienia układu chłodniczego. Mamy tu do czynienia z substancjami kontrolowanymi, no i oczywiście z samym procesem wytworzenia próżni. To kieruje nas do zagadnienia nr 2., deklarowany czas naprawy a proces technologiczny.
Magazyn części zamiennych Wniosek, nasuwający się z dziesiątek lat praktyki serwisowej Emerson Network Power (wcześniej Hiross) jest taki, że zagadnienia i problemy serwisowe w aplikacjach typu serwerowni i Data Center znacznie różnią się od zagadnień serwisowych w klimatyzacji komfortu, szczególnie w kwestii dyspozycyjności serwisu oraz potencjalnych konsekwencji zaniechania. Dlatego kładzie się niezwykle duży nacisk na stosowne do potrzeb pokrycie terytorialne pracowników serwisowych, ich właściwe kwalifikacje i doświadczenie.
Emerson Network Power Sp. z o.o.
AUTOR: |
POLECAMY WYDANIA SPECJALNE
-
Pompy ciepła 2023-2024
-
Pompy ciepła 2021-2022
-
Pompy ciepła 2022-2023
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2022
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2023
-
Pompy ciepła 2020-2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020
-
Pompy ciepła 2019-2020
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2019