Nowe funkcje w przemiennikach częstotliwości EURA Drives |
Data dodania: 13.03.2013 | |||||
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Przemienniki częstotliwości EURA Drives serii E-1000 i E-2000 Vector są urządzeniami ogólnego zastosowania. Proste w budowie, łatwe w obsłudze, znajdują szerokie zastosowanie w aplikacjach wentylatorowych i pompowych, jednak ich pełne możliwości wykraczają daleko poza obszar HVAC.
EURA Drives dynamicznie reaguje na potrzeby rynku w zakresie nowych funkcji, jakie powinny posiadać przemienniki częstotliwości serii E-1000 i E-2000 Vector. Jest to zgodne z realizowanym planem rozwoju produktów. Urządzenia EURA Drives bez przerwy podlegają ewolucji technologicznej, dzięki temu użytkownicy napędów, otrzymują nowe – użyteczne rozwiązania, wpływające bezpośrednio na zwiększenie wydajności i funkcjonalności przetwornic bez podnoszenia ich ceny, pozostawiając przy tym tą samą prostotę obsługi i montażu. Utrzymana zostaje także zgodność z wcześniejszymi wersjami przetwornic, nowe funkcje są dodawane do istniejących i dlatego, w napędach EURA Drives, nie ma potrzeby uczenia się programowania przetwornic na nowo za każdym razem, gdy pojawia się ich nowsza wersja. W najnowszej – dostępnej od czerwca 2011 r. - wersji przemienników częstotliwości E-1000 i E-2000 Vector nie tylko dodano nowe funkcje, ale także unowocześniono stare w celu wpłynięcia bezpośrednio na redukcję energochłonności kompletnych układów napędowych. Zwarta obudowa falowników EURA Drives serii E-1000 i E-2000, wbudowany filtr EMC, moduł hamujący, auto-tuning silnika oraz komunikacja RS-485 ModBus® w standardzie pozwalają na zastosowanie przemienników tych jednostek w zaawansowanych aplikacjach w przemyśle maszynowym.
Unowocześnione funkcje Pierwszą unowocześnioną funkcją, jest auto-tuning silnika. Dostępna jest ona nie tylko w serii przetwornic E-2000 Vector, wyposażonych w sterowanie wektorowe, ale także w serii E-1000 ze sterowaniem skalarnym, co jest unikalnym rozwiązaniem i wyróżniającym go spośród produktów konkurencyjnych. Funkcja auto-tuningu silnika umożliwia stworzenie przez przetwornicę częstotliwości pełnego modelu matematycznego silnika elektrycznego, co bezpośrednio wpływa na poprawę jakości pracy układu napędowego, a co najważniejsze, na znaczący spadek jego energochłonności. Dodatkowo, podczas wieloletniej eksploatacji silnika elektrycznego zmieniają się jego parametry, takie jak:
a dzięki funkcji auto-tuning, układ napędowy nie traci swoich parametrów początkowych, co ma korzystny wpływ na minimalizowanie energochłonności silnika elektrycznego w czasie jego użytkowania.
Kolejną, zmienioną funkcją, jest automatyczna regulacja napię-cia AVR (z j. ang. Automatic Voltage Regulation). Działanie funkcji AVR polega na automatycznym regulowaniu napięcia na wyjściu przetwornicy częstotliwości w zależności od napięcia na wejściu i utrzymanie napięcia na wyjściu jak najbardziej zbliżonego do napięcia sieci. Pomimo występujących wahań napięcia w sieci zasilającej, funkcja AVR utrzymuje napięcie na wyjściu przetwornicy częstotliwości w przedziale akceptowalnym przez silnik, co ma bezpośredni wpływ na jego stabilną pracę. Powyższe zmiany jak i te, których nie omówiono w niniejszym artykule takie jak:
mają znaczący wpływ na poprawę kultury pracy układów napędowych, ich wydajność i mniejszą energochłonność. Pełny opis wszystkich dostępnych funkcji znajduje się na stronie internetowej przedstawiciela www.hfi nverter.pl oraz aktualnym katalogu. Na szczególną uwagę zasługują nowe funkcje przemienników częstotliwości E-1000 i E-2000.
|
POLECAMY WYDANIA SPECJALNE
-
Pompy ciepła 2023-2024
-
Pompy ciepła 2021-2022
-
Pompy ciepła 2022-2023
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2022
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2023
-
Pompy ciepła 2020-2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020
-
Pompy ciepła 2019-2020
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2019