Menadżer usprawni serwis
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
Data dodania: 15.12.2015

Menadżer Serwisu to oprogramowanie do zarządzania. Napisane przez szefa firmy serwisowej i używane z powodzeniem przez blisko 200 firm w całym kraju. Na wskroś funkcjonalne, proste w obsłudze i – co dla wielu z nas istotne – niedrogie.

 

Codzienność serwisu to zlecenia od klientów, szukanie części na magazynie i zarządzanie pracą techników. Tak naprawdę jednak, całość opiera się na przetwarzaniu olbrzymiej ilości informacji. I jak do wszystkich innych czynności serwisowych, tak i tu przede wszystkim trzeba dobrać odpowiednie narzędzie. Narzędzie łatwe w użyciu, ułatwiające pracę i bezpieczne. Na początek dla wielu takim narzędziem jest plik w excelu albo po prostu zeszyt. Tak też było w przypadku Marcina Nieznańskiego, właściciela Nordico Polska, serwisu klimatyzacji z Tarnowa: – Przed zakupem Menadżera Serwisu nie korzystaliśmy z żadnego innego oprogramowania. Klientów notowaliśmy w zeszycie – wspomina przedsiębiorca – Na szczęście tego zeszytu nie trzeba już wertować, a w danych w końcu jest porządek. Wystarczą dwa kliknięcia, żeby znaleźć klienta po nazwie, czy choćby numerze faktury. W jednym miejscu od razu mam informacje kiedy kupił urządzenie, gdzie jest zainstalowane, czy i kiedy wykonywał przegląd, a także dodatkowe uwagi dotyczące montażu. To duże ułatwienie i ogromna oszczędność czasu.

 

Cel i zasada działania oprogramowania są proste: zebranie w jednym miejscu wszelkich procesów, które dzieją się w serwisie tak, by nie zginęła w nim żadna śrubka, a już na pewno nie zamówienie od klienta. Rejestr klientów, urządzeń i usług serwisowych pozwala na utworzenie pełnej historii każdego klienta i każdego posiadanego przezeń urządzenia. Tę funkcjonalność bardzo ceni sobie Natalia Jakubik z Copy-Q, serwisu urządzeń biurowych z Warszawy: – Szczególnie zależało nam na przejrzystej historii prac serwisowych i Menadżer Serwisu bardzo pomógł nam ją stworzyć.

 

Z kolei Marcin Nieznański przyznaje, że wdrożenie oprogramowania pomogło mu rozwiązać m.in. często ponawiający się problem: – Niektórzy klienci nie wykonywali okresowych przeglądów klimatyzatorów. W przypadku awarii, brak przeglądu oznacza utratę gwarancji. Oni jednak wmawiali, że przegląd był, tylko u nas gdzieś zaginęła karta – wspomina. – Teraz sprawa jest prosta – wszystkie dane są w komputerze, nie muszę wertować zeszytu, a dodatkowo zarówno firma jak i klient ma swoją kopię zlecenia serwisowego. I to wydruk zlecenia jest dowodem na dokonanie przeglądu, a nie słowo klienta, czy moje notatki.

 

Panu Marcinowi Nieznańskiemu program zarekomendował znajomy właściciel serwisu kopiarkowego: – Zasada działania oprogramowania dla serwisów różnych branż wydawała mi się taka sama: i tu i tu są klienci, technicy, urządzenia – wspomina. – Zajrzałem na poleconą stronę internetową, znalazłem wersjęmulti, przetestowałem i postanowiłem wdrożyć. Na moją prośbę jedna funkcja została dostosowana do moich potrzeb i jestem teraz bardzo zadowolony.

 

Program pozwala na stworzenie kompletnej historii pracy każdego urządzenia u danego klienta, ułatwiając planowanie przyszłych usług, co ma znaczenie szczególnie w pracy tych serwisów, których branżę cechuje sezonowość. Dzięki temu szef zyskuje większą kontrolę nad ilością pracy i strukturą przychodów w konkretnych miesiącach. Jest to też narzędzie do planowania bieżącej pracy techników: – Przychodzę rano do firmy, siadam do komputera, drukuję zlecenia i każdy technik znajduje swój rozkład dnia na drukarce. Wszystko jest jasne – podsumowuje M. Nieznański. O zbliżającym sie terminie wykonania konserwacji można też poinformować klienta, wysyłając mu powiadomienie na e-mail z poziomu programu.

 

 

2015 11 26 1

 

 

Jednak Menadżer Serwisu to nie tylko baza klientów, urządzeń i zleceń. Moduł magazynowy umożliwia prowadzenie do dziesięciu magazynów, a połączenie z funkcją fakturowania czyni z niego wszechstronne narzędzie do zarządzania firmą.

 

Jak wygląda przykładowy proces? Klient zgłasza problem. W bazie znajdujemy jego i posiadane przez niego urządzenia, oceniamy jakie części najprawdopodobniej będą się kwalifi kowały już do wymiany. Sprawdzamy dostępność części w magazynie i pobieramy. W module magazynowym można wystawić dokumenty PZ, WZ, RW. W razie potrzeby generujemy kosztorys dla klienta. Wystawiamy zlecenie, które od razu można też przydzielić konkretnemu technikowi. Po wykonanej usłudze zlecenie się zamyka i wystawia na jego podstawie fakturę lub paragon. Stan magazynowy się zmienia, co ułatwia generowanie zamówień. Wprowadzanie dostaw na magazyn może odbywać się ręcznie albo poprzez czytnik kodów kreskowych. 

 

Taki schemat z niewielkimi odchyleniami powtarza się w zasadzie w każdym serwisie – od jednoosobowych po największe. Magdalena Lelek jest prezesem Serwis Bank sp. z o.o. – największego w kraju serwisu obsługującego banki. Ona również korzysta z Menadżera Serwisu: – Używaliśmy przez sześć lat oprogramowania stworzonego specjalnie dla nas, ale nie było możliwości rozwijania go, a my potrzebowaliśmy rozwiązania, które umożliwiłoby równoczesną pracę kilku osób w sieci lokalnej lub przez internet – opowiada. – Przyglądałam się różnym programom, ale były o niebo bardziej skomplikowane. Ten jest przede wszystkim niezwykle prosty w obsłudze, a dodatkowo istniała możliwość dostosowania go pod nasze potrzeby.

 

Urządzenia każdego klienta tej firmy liczy się w tysiące sztuk, dlatego szefowa bardzo ceni sobie kompletną i prostą bazę danych urządzeń: – Ta funkcja bardzo ułatwia życie. Wprowadzanie danych w naszym przypadku zajmuje sporo czasu, ale robimy to systematycznie. A kiedy już urządzenia danego klienta są w bazie, to jest bajka. Błyskawicznie można każde urządzenie znaleźć, sprawdzić historię zleceń, napraw itp.

 

Program pokazuje również należności przeterminowane, a nawet umożliwia wystawienie not odsetkowych i wezwań do zapłaty. Podgląd zleceń otwartych ułatwia śledzenie pracy techników i daje sygnał do ewentualnej interwencji w sytuacji problemowej. Aplikacja zasygnalizuje też, jeśli wystawiana faktura przekracza dostępny limit w umowach z limitem wydatków, co na ogół ma miejsce w przypadku przetargów.

 

Kolejną grupą funkcji jest kontrola kosztów, bo faktury kosztowe również ewidencjonowane są w bazie, co pozwala na bieżący wgląd w dane o kondycji finansowej firmy. Ewidencja własnego parku samochodowego ułatwia planowanie napraw i określenie kondycji floty. Narzędzie przypomni też o zbliżającym się terminie wygaśnięcia polisy OC, czy dokonania okresowego przeglądu pojazdów.

 

A co najważniejsze, mimo bogactwa funkcji, częstych aktualizacji i ciągłego rozwoju produktu, pozostaje on ciągle narzędziem o prostej, intuicyjnej wręcz obsłudze, co podkreślają wszyscy użytkownicy. Ta funkcjonalność i prostota nie jest kwestią przypadku. Program został napisany przez właściciela serwisu kopiarkowego na potrzeby własnej firmy, przez lata rozwijany, teraz we współpracy z dziesiątkami innych użytkowników z różnych branż. Cena mimo to nie pozostaje wygórowana, bo najtańszą licencję można nabyć już za 390 zł netto. Choć oczywiście warto zainwestować w wariant z dożywotnią aktualizacją, bo stale przybywa użytecznych funkcji pisanych dla kolejnych użytkowników.

 

 

2015 11 26 2

 

POLECAMY WYDANIA SPECJALNE

  • Pompy ciepła 2023-2024

  • Pompy ciepła 2021-2022

  • Pompy ciepła 2022-2023

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2022

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2023

  • Pompy ciepła 2020-2021

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020

  • Pompy ciepła 2019-2020

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2019

Katalog firm chłodnictwo, klimatyzacja, wentylacja

CHŁODNICTWO: Agregaty (chillery) chłodzone powietrzem, Agregaty (chillery) chłodzone wodą, Agregaty absorpcyjne, Agregaty skraplające, Aparatura kontrolno-pomiarowa, Chłodnice, Chłodnictwo w transporcie, Chłodziwa i nośniki ciepła, Czynniki chłodnicze, Dry-coolery, Drzwi chłodnicze (okucia, akcesoria), Elementy rozprężające, Filtry - osuszacze czynnika chłodniczego, Komory chłodnicze i zamrażalnicze, Kontenery chłodnicze, Maszyny do produkcji lodu (płatkarki, kostkarki), Materiały termoizolacyjne, Meble chłodnicze i zamrażalnicze, Monobloki chłodnicze, Odolejacze, separtory, Oleje sprężarkowe, Płyty warstwowe, Pompy cyrkulacyjne, Silniki, Siłowniki, Sprężarki chłodnicze, Tunele mroźnicze (kriogeniczne), Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Urządzenia rozmrażające, Wieże chłodnicze, Wyłączniki i przekaźniki czasowe, Wymienniki ciepła (parowacze, skraplacze), Wymienniki płytowe, Zasobniki chłodu, Zawory, Zespoły spręzarkowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

KLIMATYZACJA i WENTYLACJA: Aparatura kontrolno-pomiarowa, Aparaty grzewczo-wentylacyjne, Centrale klimatyzacyjne monoblokowe, Centrale klimatyzacyjne rooftop, Centrale klimatyzacyjne sekcyjne, Chłodnice/nagrzewnice kanałowe, Czerpnie i wyrzutnie, Filtry powietrza, Kanały wentylacyjne, Klapy ppoż. (oddymiające, odcinające), Klimakonwektory, Klimatyzacja samochodowa, Klimatyzatory kompaktowe (przenośne, okienne), Klimatyzatory split, Klimatytory multi splity, Kolektory słoneczne, Kratki, nawiewniki, dysze, Kurtyny powietrzne, Materiały termoizolacyjne, Nasady kominowe, wywietrzniki, Nawilżacze (parowe, zraszające, ultradźwiękowe, komory zraszania), Oczyszczacze powietrza, Odciągi miejscowe, Okapy kuchenne, Osuszacze powietrza, Pompy ciepła, Pompy cyrkulacyjne, Przepustnice, Rekuperatory i regeneratory do odzysku ciepła, Siłowniki, Stropy, belki chłodząco-grzejące, Systemy Super Multi, Szafy klimatyzacji precyzyjnej, Tłumiki hałasu, Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Wentylatory dachowe, Wentylatory oddymiające, przeciwwybuchowe, chemoodporne, Wentylatory osiowe, Wentylatory promieniowe, Wentylatory strumieniowe (oddymiające), Wymienniki gruntowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

MATERIAŁY, NARZĘDZIA, PRZYRZĄDY, AKCESORIA: Izolacje akustyczne, termiczne, Materiały i przyrządy lutownicze i spawalnicze, Materiały uszczelniające, Narzędzia, Rury, kształtki, akcesoria, Urzadzenia i środki czyszczące, Urządzenia do inspekcji i czyszczenia systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych, Urządzenia do usuwania i napełniania instalacji chłodniczych; recyklingu czynników chłodniczych, Wibroizolacje, Zamocowania i tłumiki drgań.

INNE: Zrzeszenia i organizacje, Oprogramowanie komputerowe, Portale internetowe, Targi, wystawy, szkolenia.