Rivacold Truck – rozwiązania dla chłodnictwa mobilnego |
Data dodania: 03.06.2016 |
Transport towarów łatwo psujących się, to duże wyzwanie z logistycznego punktu widzenia, wymagające zachowania odpowiednich procedur. Projekt włoskiego producenta agregatów samochodowych Grupy RIVACOLD, której dystrybutorem w Polsce jest Spółka FRIGO Sp. z o.o., oferuje nowoczesne rozwiązania wykorzystujące niezawodne technologie.
Projekt FRIGOCAR, który powstał m.in. w związku z systemem bezpiecznego transportowania żywności, oferuje wysokiej jakości agregaty samochodowe przeznaczone do samochodów dostawczych o dmc. do 3,5 t. Specjaliści, zajmujący się w fi rmie FRIGO tym projektem, dopasują dla każdego auta stosowny model agregatu – zarówno w wersji z napędem bezpośrednim, jak i zasilany z akumulatora.
Urządzenia zaprojektowane zostały z myślą o maksymalnej niezawodności agregatu, pracującego zarówno w trasie, jak i na postoju. Wyposażone są m.in. w podzespoły Danfoss oraz wymienniki RIVACOLD, których jakość została doceniona w ekstremalnych warunkach chłodnictwa przemysłowego.
RIVACOLD z serii BAT
Agregaty chłodnicze RIVACOLD z serii BAT (battery unit), produkowane przez włoską firmę RIVACOLD zostały przeznaczone do najmniejszych samochodów dostawczych. W zależności od modelu, urządzenia mogą utrzymywać kontrolowaną temperaturę wewnątrz izolowanej kubatury wyłącznie w czasie jazdy, bądź podczas jazdy oraz postoju. Odszranianie odbywa się za pomocą gorącego gazu lub powietrza.
Agregat chłodniczy RIVACOLD z serii BAT
Zakres kontrolowanych temperatur przez urządzenia RIVACOLD z serii BAT wynosi od -20°C do +15°C (z opcjonalną funkcją grzania). Istnieje możliwość realizowania ogrzewania do +25°C, wykorzystując dodatkowo niezależny system ogrzewania, współpracującego ze sterownikiem agregatu. Wszystkie samochodowe agregaty chłodnicze dostępne w ofercie FRIGO Sp. z o.o. zawierają przyjazny środowisku czynnik chłodniczy. Osprzęt zabezpieczający i regulacyjny realizowany jest przez podzespoły Danfoss, natomiast wymienniki z miedzianą rurką parownika i skraplacza zostały wykonane w najwyższym standardzie i technologii przez RIVACOLD (producent uznanych na europejskim rynku urządzeń chłodniczych przemysłowych). Każdy agregat chłodniczy BAT zawiera zestaw montażowy do chłodnicy, elementy systemu odpływu skroplin, złączki i wężyki niezbędne do montażu instalacji chłodniczej oraz zestaw kabli do połączenia z akumulatorem samochodu. W zestawie zawarto również zdalny sterownik dla kierowcy.
Zdalny sterownik agregatu dla kierowcy
RIVACOLD DDU
W ofercie FRIGO znajdują się również agregaty chłodnicze przeznaczone dla samochodów dostawczych o dmc. do 3,5 t. Klient może wybrać zarówno urządzenia pracujące wyłącznie w czasie jazdy, bądź podczas jazdy i postoju.
Zakres kontrolowanej temperatury przez urządzenia RIVACOLD DDU wynosi podobnie jak w przypadku jednostek BAT od -20°C do +15°C z opcjonalną funkcją grzania. Istnieje możliwość realizowania ogrzewania do +25°C wykorzystując dodatkowo niezależny system ogrzewania, współpracującego ze sterownikiem agregatu. Producent również w tym produkcie wykorzystał osprzęt zabezpieczający i regulacyjny marki Danfoss oraz wymienniki wykonane w najwyższym standardzie i technologii firmy RIVACOLD. W zestawie standardowym, każde urządzenie zawiera komplet do montażu – złączki i wężyki do montażu chłodnic, zestaw do zamontowania agregatu na dachu, czy zestaw do poprowadzenia instalacji elektrycznej.
Urządzenia chłodnicze można wygodnie obsługiwać dzięki zdalnemu sterowaniu z miejsca kierowcy. Agregaty pracują w oparciu o przyjazny dla środowiska czynnik chłodniczy R404A, a odszranianie odbywa się za pomocą gorącego gazu.
Agregat RIVACOLD z serii DDU
RIVACOLD FRIGIday dla kubatur do 20 m3
Agregat chłodniczy (0°C) FRIGIday jest ciekawą propozycją dla wszystkich użytkowników, którzy poszukują rozwiązania technicznego, niewymagającego montażu jakichkolwiek urządzeń na dachu, dzięki czemu nie występuje konieczność naruszania w jakikolwiek sposób ciągłości karoserii. Chłodnie samochodowe wyposażone w agregat z serii FRIGIday zostały opracowane w taki sposób, aby wszystkie elementy instalacji chłodniczej były niewidoczne z zewnątrz i nie wyróżniały się wyglądem na tle innych aut. Jedynym elementem informującym, że mamy do czynienia z autem do transportu w kontrolowanej temperaturze jest cyfrowy sterownik instalowany w kabinie kierowcy. Należy zaznaczyć, iż skraplacz montowany jest pod podwoziem lub bezpośrednio w komorze silnika. Natomiast napęd sprężarki standardowo odbywa się bezpośrednio z silnika, za pomocą paska klinowego.
Widok skraplacza jednostki FRIGIday zamontowanej w komorze silnika
Jednostki RIVACOLD FRIGIday dostosowane są do gabarytów małych aut dostawczych. Ich niewielkie wymiary pozwalają na bezproblemowy montaż w przestrzeni ładunkowej, a w zależności od modelu mogą pracować zarówno wyłącznie w czasie jazdy (FRIGIday 1400-2500), jak również przy wyłączonym silniku (FRIGIday 2200 GN).
Zestaw składa się ze skraplacza, parownika, elementów niezbędnych do montażu instalacji, jak śruby, nakrętki czy peszle oraz sterownika.
W Polsce rozwiązania RIVACACOLD można znaleźć w ofercie firmy FRIGO (strona www.frigocar.pl), która zapewnia montaż i serwis na terenie całego kraju oraz 24-miesięczną gwarancję.
FRIGO Sp. z o.o. |
PODOBNE ARTYKUŁY:
POLECAMY WYDANIA SPECJALNE
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2024
-
Pompy ciepła 2023-2024
-
Pompy ciepła 2021-2022
-
Pompy ciepła 2022-2023
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2022
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2023
-
Pompy ciepła 2020-2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020
-
Pompy ciepła 2019-2020