Testo – ponad 50 lat doświadczeń w projektowaniu, produkcji i sprzedaży przyrządów kontrolno-pomiarowych PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
Data dodania: 03.10.2011

W połowie wakacji, 4 sierpnia, w centrum konferencyjnym MYŚLNIK w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Testo zatytułowana: Testo – ponad 50 lat doświadczeń w projektowaniu, produkcji i sprzedaży przyrządów kontrolno-pomiarowych.
Specjalnym gościem był Pan Burkat Knospe – prezes i współwłaściciel Testo AG. Konferencja, której towarzyszyło hasło: Przygotuj się na przyszłość, składała się z dwóch głównych tematów:
- Testo jako światowy gracz na rynku przyrządów kontrolnopomiarowych,
- Globalny rynek przyrządów pomiarowych.

 

12a
Burkart KNOSPE – prezes i współwłaściciel Testo AG oraz
Elżbieta SZCZEPAŃSKA – dyrektor generalny Testo Polska
[fot. Beata Stępień]

 

Prezentacja przygotowana przez pana Burkata Knospe przybliżyła zgromadzonym firmę Testo, jej potencjał ekonomiczny oraz plany związane z globalizacją marki – ekspansją firmy. Można było również w skrócie zapoznać się z 54 letnią historią działalności firmy, poznać jej grupy docelowe, nakłady na badania i rozwój, usłyszeć o najważniejszych przyrządach oraz o pomysłach na przyszłość. Poruszone zostały także kwestie ochrony środowiska, niedoboru zasobów oraz globalizacji. Pan Burkart Knospe przedstawił również swoją wizję Testo do 2016 roku z planowanym osiągnięciem obrotów na poziomie 450 mln euro.
Podczas Konferencji nie zabrakło również pytań, a wśród nich wpływu kryzysu z 2009 roku na działalność i rozwój Testo AG i Testo Polska. W odpowiedzi było można usłyszeć, iż Testo przyjęło naturalny potencjał wzrostu na poziomie 10÷15% rocznie. W roku 2009 podczas kryzysu Testo Polska miało wzrost sprzedaży na poziomie 20%, co może świadczyć o ominięciu firmy przez kryzys.
Pan Burkart Knospe omówił pokrótce również założenia firmy i podjęte decyzje po 2010 r., które spowodowały wzrost sprzedaży. Podczas planowania 2009 roku nikt nie wiedział jak głęboki będzie kryzys, dlatego też w fi rmie ustalono 4 główne cele:

1. Należało przygotować się na 10% spadek sprzedaży, w porównaniu z rokiem poprzednim.

2. Zarząd Testo nie chciał zwalniać ludzi.

3. Nie można było pozwolić na wstrzymanie żadnego z wdrażanych projektów rozwojowych.

4. Wciąż ważne było osiągnięcie zysku, nawet minimalnego.

 

12b
Prezentacja Burkarta Knospe związana z działalnością firmy [fot. Testo]

 

W gestii menagerów leżało ułożenie planu, który umożliwiłby realizację tych celów. Przyjęta strategia przyniosła efekty, gdyż nawet w 2009 zatrudniano nowych pracowników.

Testo wprowadziło także nowoczesny program rekrutacji, gdyż na rynku pracy w okresie kryzysu znajdowało się bardzo dużo dobrze wykształconych i wykwalifi kowanych ludzi poszukujących pracy. Poza tym postanowiono dalej inwestować w badania i rozwój, przyjmować do pracy inżynierów i inwestować w przyszłość. W 2009 roku wiele konkurencyjnych fi rm przeżywało pewną zapaść, czego efektem było ich wycofanie z niektórych rynków lub dramatyczne obniżanie kosztów, podczas gdy Testo postanowiło zwiększać inwestycje, co sprawiło, że dzisiaj bardziej optymistycznie myśli o przyszłości.

 

13a
Zatrudnienie w grupie w latach 1990 – 2011 [źródło: Testo]

 

Można było również usłyszeć pytanie: Czy Testo stało się ofi arą „chińskich” podróbek? Padła tutaj szybka i konkretna odpowiedź, że Testo nie ma z tym problemu. Są ku temu dwa powody. Po pierwsze rynek urządzeń kontrolno-pomiarowych nie jest aż tak duży. Za przykład podano rynek kamer termowizyjnych (największa ilość odbiorców), który wymaga dużych nakładów, lat pracy oraz doświadczeń. Drugi powód to szybkość innowacji. Tempo innowacji jest tak szybkie, że Testo, co dwa lata wprowadza nowe kamery. W 2008 wprowadzono na rynek pierwszą kamerę termowizyjną, w 2009 wszedł drugi model i już w 2010 roku Testo wprowadziło kolejne dwa modele zastępujące te z 2008 roku. Tak więc podrabianie np. kamer w Chinach nie ma sensu, ze względu na szybkie tempo innowacji.

 

13b
Nakłady poniesione na badania i rozwój (% obrotów) [źródło: Testo]

 

Padło również pytanie o plany dotyczące dalszego rozwoju Testo Polska. W tej chwili obrót Testo Polska wynosi 2,5 mln euro, co stanowi 1,5% globalnego obrotu firmy. Planowany wzrost sprzedaży w Polsce to około 25% rocznie. W 2016 roku udział Testo Polska w całkowitym obrocie koncernu po winien kształtować się na poziomie 2,5%.

 

13c
Plany skonsolidowanych przychodów do 2016 r. [źródło: Testo]

 

Po konferencji goście zostali zaproszeni na koktajl, w trakcie którego prowadzono ożywione rozmowy na temat konferencji, przyszłości fi rmy Testo i planów związanych z nowymi urządzeniami dedykowanymi poszczególnym branżom.

 

POLECAMY WYDANIA SPECJALNE

  • Pompy ciepła 2023-2024

  • Pompy ciepła 2021-2022

  • Pompy ciepła 2022-2023

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2022

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2023

  • Pompy ciepła 2020-2021

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020

  • Pompy ciepła 2019-2020

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2019

Katalog firm chłodnictwo, klimatyzacja, wentylacja

CHŁODNICTWO: Agregaty (chillery) chłodzone powietrzem, Agregaty (chillery) chłodzone wodą, Agregaty absorpcyjne, Agregaty skraplające, Aparatura kontrolno-pomiarowa, Chłodnice, Chłodnictwo w transporcie, Chłodziwa i nośniki ciepła, Czynniki chłodnicze, Dry-coolery, Drzwi chłodnicze (okucia, akcesoria), Elementy rozprężające, Filtry - osuszacze czynnika chłodniczego, Komory chłodnicze i zamrażalnicze, Kontenery chłodnicze, Maszyny do produkcji lodu (płatkarki, kostkarki), Materiały termoizolacyjne, Meble chłodnicze i zamrażalnicze, Monobloki chłodnicze, Odolejacze, separtory, Oleje sprężarkowe, Płyty warstwowe, Pompy cyrkulacyjne, Silniki, Siłowniki, Sprężarki chłodnicze, Tunele mroźnicze (kriogeniczne), Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Urządzenia rozmrażające, Wieże chłodnicze, Wyłączniki i przekaźniki czasowe, Wymienniki ciepła (parowacze, skraplacze), Wymienniki płytowe, Zasobniki chłodu, Zawory, Zespoły spręzarkowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

KLIMATYZACJA i WENTYLACJA: Aparatura kontrolno-pomiarowa, Aparaty grzewczo-wentylacyjne, Centrale klimatyzacyjne monoblokowe, Centrale klimatyzacyjne rooftop, Centrale klimatyzacyjne sekcyjne, Chłodnice/nagrzewnice kanałowe, Czerpnie i wyrzutnie, Filtry powietrza, Kanały wentylacyjne, Klapy ppoż. (oddymiające, odcinające), Klimakonwektory, Klimatyzacja samochodowa, Klimatyzatory kompaktowe (przenośne, okienne), Klimatyzatory split, Klimatytory multi splity, Kolektory słoneczne, Kratki, nawiewniki, dysze, Kurtyny powietrzne, Materiały termoizolacyjne, Nasady kominowe, wywietrzniki, Nawilżacze (parowe, zraszające, ultradźwiękowe, komory zraszania), Oczyszczacze powietrza, Odciągi miejscowe, Okapy kuchenne, Osuszacze powietrza, Pompy ciepła, Pompy cyrkulacyjne, Przepustnice, Rekuperatory i regeneratory do odzysku ciepła, Siłowniki, Stropy, belki chłodząco-grzejące, Systemy Super Multi, Szafy klimatyzacji precyzyjnej, Tłumiki hałasu, Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Wentylatory dachowe, Wentylatory oddymiające, przeciwwybuchowe, chemoodporne, Wentylatory osiowe, Wentylatory promieniowe, Wentylatory strumieniowe (oddymiające), Wymienniki gruntowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

MATERIAŁY, NARZĘDZIA, PRZYRZĄDY, AKCESORIA: Izolacje akustyczne, termiczne, Materiały i przyrządy lutownicze i spawalnicze, Materiały uszczelniające, Narzędzia, Rury, kształtki, akcesoria, Urzadzenia i środki czyszczące, Urządzenia do inspekcji i czyszczenia systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych, Urządzenia do usuwania i napełniania instalacji chłodniczych; recyklingu czynników chłodniczych, Wibroizolacje, Zamocowania i tłumiki drgań.

INNE: Zrzeszenia i organizacje, Oprogramowanie komputerowe, Portale internetowe, Targi, wystawy, szkolenia.