Testo – ponad 50 lat doświadczeń w projektowaniu, produkcji i sprzedaży przyrządów kontrolno-pomiarowych |
Data dodania: 03.10.2011 |
W połowie wakacji, 4 sierpnia, w centrum konferencyjnym MYŚLNIK w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Testo zatytułowana: Testo – ponad 50 lat doświadczeń w projektowaniu, produkcji i sprzedaży przyrządów kontrolno-pomiarowych.
Prezentacja przygotowana przez pana Burkata Knospe przybliżyła zgromadzonym firmę Testo, jej potencjał ekonomiczny oraz plany związane z globalizacją marki – ekspansją firmy. Można było również w skrócie zapoznać się z 54 letnią historią działalności firmy, poznać jej grupy docelowe, nakłady na badania i rozwój, usłyszeć o najważniejszych przyrządach oraz o pomysłach na przyszłość. Poruszone zostały także kwestie ochrony środowiska, niedoboru zasobów oraz globalizacji. Pan Burkart Knospe przedstawił również swoją wizję Testo do 2016 roku z planowanym osiągnięciem obrotów na poziomie 450 mln euro. 1. Należało przygotować się na 10% spadek sprzedaży, w porównaniu z rokiem poprzednim. 2. Zarząd Testo nie chciał zwalniać ludzi. 3. Nie można było pozwolić na wstrzymanie żadnego z wdrażanych projektów rozwojowych. 4. Wciąż ważne było osiągnięcie zysku, nawet minimalnego.
W gestii menagerów leżało ułożenie planu, który umożliwiłby realizację tych celów. Przyjęta strategia przyniosła efekty, gdyż nawet w 2009 zatrudniano nowych pracowników. Testo wprowadziło także nowoczesny program rekrutacji, gdyż na rynku pracy w okresie kryzysu znajdowało się bardzo dużo dobrze wykształconych i wykwalifi kowanych ludzi poszukujących pracy. Poza tym postanowiono dalej inwestować w badania i rozwój, przyjmować do pracy inżynierów i inwestować w przyszłość. W 2009 roku wiele konkurencyjnych fi rm przeżywało pewną zapaść, czego efektem było ich wycofanie z niektórych rynków lub dramatyczne obniżanie kosztów, podczas gdy Testo postanowiło zwiększać inwestycje, co sprawiło, że dzisiaj bardziej optymistycznie myśli o przyszłości.
Można było również usłyszeć pytanie: Czy Testo stało się ofi arą „chińskich” podróbek? Padła tutaj szybka i konkretna odpowiedź, że Testo nie ma z tym problemu. Są ku temu dwa powody. Po pierwsze rynek urządzeń kontrolno-pomiarowych nie jest aż tak duży. Za przykład podano rynek kamer termowizyjnych (największa ilość odbiorców), który wymaga dużych nakładów, lat pracy oraz doświadczeń. Drugi powód to szybkość innowacji. Tempo innowacji jest tak szybkie, że Testo, co dwa lata wprowadza nowe kamery. W 2008 wprowadzono na rynek pierwszą kamerę termowizyjną, w 2009 wszedł drugi model i już w 2010 roku Testo wprowadziło kolejne dwa modele zastępujące te z 2008 roku. Tak więc podrabianie np. kamer w Chinach nie ma sensu, ze względu na szybkie tempo innowacji.
Padło również pytanie o plany dotyczące dalszego rozwoju Testo Polska. W tej chwili obrót Testo Polska wynosi 2,5 mln euro, co stanowi 1,5% globalnego obrotu firmy. Planowany wzrost sprzedaży w Polsce to około 25% rocznie. W 2016 roku udział Testo Polska w całkowitym obrocie koncernu po winien kształtować się na poziomie 2,5%.
Po konferencji goście zostali zaproszeni na koktajl, w trakcie którego prowadzono ożywione rozmowy na temat konferencji, przyszłości fi rmy Testo i planów związanych z nowymi urządzeniami dedykowanymi poszczególnym branżom. |