Think GAIA - for Life and the Earth - spotkanie dziennikarzy z Europy w fabryce SANYO Drukuj
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
Data dodania: 11.10.2007

      W pierwszych dniach lipca br. dziennikarze z Europy mieli okazję odwiedzić nowy zakład produkcyjny SANYO na Węgrzech oraz zapoznać się z nowymi produktami tej marki. Hasłem przewodnim spotkania była filozofia promowana prze firmę - Think GAIA - for Life and the Earth. 

      Wspomniany zakład został otwarty w maju br. pod Budapesztem na Węgrzech. W okresie szybkiego wzrostu, firma SANYO postanowiła zainwestować w nowe linie produkcyjne oraz infrastrukturę logistyczną, które to inwestycje mają stanowić podstawę do dalszego rozwoju i umocnienia pozycji na rynku Europejskim. Ceremonii otwarcia towarzyszyła delegacja Rządu Węgierskiego, Ambasador Japonii na Węgrzech oraz przedstawiciele koncernu w Europie.
     W zakładzie produkowane są wewnętrzne jednostki do popularnych agregatów serii ECOi i PACi: ścienne, kasetonowe, podsufitowe oraz jednostki kanałowe. Nowa fabryka powstała obok istniejącego zakładu SANYO wytwarzającego zaawansowane technologicznie panele solarne używane m.in. w najnowszym projekcie koncernu jako źródło zasilania systemu klimatyzacyjnego.

      Poprzedzające zwiedzanie fabryki wykłady (prezentacje) pozwoliły zebranym przybliżyć markę oraz zapoznać się z nowymi trendami na następne lata.
     Pan Hugh Dixon (Sanyo European Marketing Manager) w swoim wystąpieniu zaprezentował korporację oraz kierunek rozwoju firmy. Koncepcja GAIA jest określeniem naszej Planety (Think GAIA - Pomyśl o naszej planecie) - inaczej mówiąc - wizja SANYO koncentruje się na potrzebach środowiska naturalnego coraz bardziej narażanego na destrukcyjne działania człowieka, wdrażaną z myślą o naszych przyszłych pokoleniach. Nowoczesne rozwiązania energetyczne, a równocześnie proekologiczne bazujące na alternatywnych źródłach energii są już tylko kwestią czasu. Liderem na rynku pozostanie firma, która jako pierwsza wprowadzi nowatorskie rozwiązania.
     Filozofia ta przejawia się już w nowych produktach w których zastosowano prośrodowiskowe technologie.
     Jednym z przykładów jest Słoneczna Arka, która jest największym na świecie generatorem energii słonecznej składającym się z ponad 5000 komórek.
      Wśród produktów które są już szeroko dostępne można wymienić:
● ECO i Elektryczne systemy VRF - systemy charakteryzujące się jednym wysokim współczynnikiem efektywności energetycznej,
● Gazowe systemy VRF (GHP), systemy te emitują relatywnie najmniejszą emisję CO2 oraz NOx do atmosfery,
● "Virus washer" - oczyszczacz powietrza pochłaniający 99% wirusów transportowanych drogą powietrzną (wirusy tzw. przeziębienia, grypy a także ptasiej grypy). Urządzenie dostępne jest jako niezależna jednostka, ale już wkrótce technologia ta dostępna będzie w systemach klimatyzacyjnych;
● słoneczne klimatyzatory - czyli układy klimatyzacyjne wykorzystujące komórki (panele) fotowoltaiczne, w skrócie PV, które powodują przekształcenie energii pozyskiwanej ze słońca w energię elektryczną.


     W dalszych prezentacjach zaprezentowane zostały powyższe rozwiązania, a także kilka innych technologii jak np. Sanyo CO2 ECO. Jest to inwerterowa pompa ciepła typu powietrze-woda. Czynnikiem chłodniczym w tym urządzeniu jest dwutlenek węgla CO2. System CO2 ECO wykorzystywany jest do przygotowywania ciepłej wody na potrzeby użytkowe oraz do centralnego ogrzewania.

      Uzupełnieniem prezentacji technicznych było wystąpienie pana Joop Hoogkamer’a przedstawiciela organizacji AREA, który zapoznał dziennikarzy z pracami normalizacyjnymi związanymi z F-gazami oraz certyfikatami dla "AC engineer", czyli osób zajmujących się eksploatacją, serwisem i montażem urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych. Drugie wystąpienie pana Andrew Giles’a z organizacji BSRIA dotyczyło trendów produkcyjnych urządzeń klimatyzacyjnych. Jak wynika z przedstawionego raportu w najbliższym czasie największą rolę odgrywać będą technologie oparte na pompach ciepła, a także nowe rozwiązania pozwalające uzyskać jak największą efektywność energetyczną, a przy tym będące przyjazne dla środowiska.
     Plany rozwojowe SANYO, a także hasło "Think GAIA - for Life and the Earth" jak najbardziej wpisują się w powyższy obraz, co może świadczyć, że marka ta coraz częściej będzie gościć u nas w domu. 

wydanie 9/2007 

 

CZYTAJ CAŁOŚĆ, ZAMÓW PRENUMERATĘ:

TRADYCYJNĄ                         E-WYDANIE