Reklama
Reklama
 
 
 
Reklama
WOLF pod nowymi rządami Email
Ocena użytkowników: / 5
SłabyŚwietny 
Data dodania: 06.01.2014

2013-12-18-1

WOLF pod nowymi rządami

- rozmowa z Grzegorzem Taisnerem Dyrektorem Generalnym firmy Wolf Technika Grzewcza sp. z o.o.

 

 

 

 

 

2013-12-18-1

 

 

 

Jest Pan nową osobą w firmie Wolf, ale nie na rynku techniki grzewczej… Dlaczego Wolf? Czy widzi Pan różnicę pracy w firmie włoskiej i niemieckiej?

GT: Moje życie zawodowe związane jest z techniką grzewczą od ponad 18 lat. Pracowałem w kilku międzynarodowych organizacjach i każda z nich była inna. Różnice dostrzec można na wielu płaszczyznach począwszy od misji i wizji firmy, jej strategii działania czy kultury organizacyjnej. Należy jednak pamiętać, że firmę niezależnie od tego gdzie ona funkcjonuje, tworzą ludzie w niej pracujący oraz Klienci – ich faktyczni pracodawcy. Dlatego starać się będę stworzyć profesjonalnie działający zespół o wysokim poziomie empatii i zaangażowaniu w budowanie relacji z klientami.

A najistotniejszą różnicą pomiędzy pracą w firmie włoskiej i niemieckiej, jest różnica pomiędzy winem – zwanym napojem życia, a piwem – płynnym chlebem. Ale tutaj każdy musi sobie sam odpowiedzieć, co mu bardziej odpowiada.

 

Ostatnie lata zarządzania firmą Wolf w Polsce to okres dużych zmian na stanowisku głowy firmy: Norbert Winogrodzki, Leo Styś i Pan. Czy teraz nadszedł czas stabilizację?

GT: Uważam, że Wolf był i jest stabilną firmą. Jak wszędzie zdarzają się zawirowania, tak i tutaj się zdarzyły. Wierzę i zrobię co w mojej mocy, aby pozycja firmy Wolf na rynku polskim była jeszcze bardziej stabilna, a marka Wolf stała się jedną z dominujących marek premium.

 

Porozmawiajmy teraz o samej firmie Wolf. Ponad 20 lat w Polsce i duża zmiana w samym profilu oferowanych urządzeń…

GT: Od początku swojego istnienia na rynku w Polsce firma oferowała produkty techniki grzewczej, wentylacyjnej i klimaty- zacyjnej. Rozwój firmy w Niemczech – poszerzenie oferty wynikające z przyjętej strategii – spowodował naturalną zmianę profilu również w spółkach córkach, w tym i w Polsce. Dziś oferta nasza rozszerza się o urządzenia CHP (Combined Heat and Power – kogeneracja), pompy ciepła, technikę solarną itp.

 

Który z segmentów produktowych ma największe znaczenie, który też najszybciej się rozwija i jak przekłada się to na udział w obrotach firmy?

GT: Z naszego punktu widzenia wszystkie produkty są ważne. Jednak wyróżnić można kotły kondensacyjne, zarówno te małej, jak i dużej mocy. Świadczy to o zmianie podejścia przez Polaków do sposobu ogrzewania domów. Zaczyna się tu liczyć nie tylko cena, ale przede wszystkim jakość, wydajność, ekonomia, ale również ekologia.

Przyszłość widzimy (oprócz techniki kondensacyjnej) w kogeneracji. W tej kwestii niezbędne są stosowne rozwiązania legislacyjne, na które niecierpliwie czekamy. Coraz większy udział w naszej sprzedaży zaczyna mieć wentylacja i klimatyzacja. Nasza obecność w takich miejscach jak Stadion Narodowy, czy Lotnisko Okęcie nie jest przypadkowa.

 

2013-12-18-2

Siedziba firmy Wolf pod Warszawą

 

Z jakimi produktami wiąże Pan największe nadzieje na rozwój firmy w przyszłości?

GT: Patrząc na perspektywy jakie niesie ze sobą rok 2014 i lata następne, liczę na stały rozwój techniki kondensacyjnej. Jak wspomniałem wcześniej liczymy na sprzedaż kogeneracyjnych bloków energetycznych. Produkty te wytwarzane są na specjalne zamówienie dla konkretnych inwestorów i charakteryzuj się możliwością wytwarzania energii elektrycznej i energii cieplnej. Zastosowanie kogeneracji daje duże oszczędności i jest korzystne pod względem ekologicznym. Produkty te przeznaczone są dla obiektów wymagających stałego zasilania w energie elektryczną i cieplną, jak szpitale, oczyszczalnie ścieków itp.

 

Produkty klimatyzacji dystrybuowane są innymi kanałami niż produkty techniki grzewczej? Z jednej strony klimatyzacja bezpośrednio pod zamówienie, urządzenia grzewcze przez sieci hurtowni? Jak pod tym względem rozwiązane są Wasze działania rynkowe i logistyka?

GT: Nasza strategia zakłada sprzedaż przez sieć specjalistycznych hurtowni instalacyjnych. Jest jednak grupa produktów których złożoność techniczna wymaga specjalistycznej opieki i wiedzy, którą posiada tylko producent. Produkty związane z klimatyzacją, wentylacją i CHP są specyficzne pod względem doboru ich parametrów do poszczególnych projektów. W tym przypadku, każda oferta jest szyta na miarę. Dlatego mamy w swoich szeregach specjalistów od tej gamy produktów, którzy są odpowiedzialni za kontakty handlowe i dobór techniczny na terenie całego kraju. Dbamy również o dobrze przeszkolonych instalatorów, którym możemy powierzyć wykonanie konkretnego projektu.

 

Panuje w Polsce przekonanie, że produkty Wolf to urządzenia świetnej jakości, ale bardzo drogie i ciągle… zbyt drogie na kieszeń przeciętnego Polaka?

GT: Myślę, że jest w tym część prawdy. Produkty marki Wolf charakteryzują się wysoką jakością. Ich produkcja odbywa się w jedynej fabryce firmy w Niemczech, a to daje ostatecznemu odbiorcy gwarancję wykorzystywania najlepszych materiałów i przestrzegania najwyższych norm w procesie produkcji, a także dostęp do innowacyjnych rozwiązań. A to wymusza wyższą cenę. Nasi główni konkurenci z branży posiadają swoje fabryki w wielu miejscach na świecie, gdzie koszty wytwarzania są o wiele niższe niż w Niemczech, jednak takie rozwiązanie nie pozwala na kontrolę jakości zarówno wykorzystywanych materiałów jak i pracy. Uważam, że coraz więcej Polaków zaczyna dostrzegać różnicę w jakości produktów i pojawia się grupa, która jest skłonna zapłacić więcej za produkt i mieć pewność, że spełni on jej oczekiwania zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. To właśnie przeciętny Polak, który musi oszczędzać na każdym kroku, powinien kupować produkty, które dają mu pewność wieloletniej bezawaryjności, a tym samym przynieść wymierne oszczędności.

 

2013-12-19-1

Centrala KG Top T2/TB2 [fot: Wolf GmbH]

 

Jak scharakteryzowałby Pan różnice w postrzeganiu firmy np. w Niemczech i w Polsce? Czy Niemcy to też technika kotłowa czy raczej klimatyzacja?

GT: Na rynku niemieckim marka Wolf zdobyła tytuł „marki Instalatora” – to o czymś świadczy. Jest tam jedną z wiodących marek. W Polsce panuje wciąż przekonanie, że nie zawsze warto inwestować w najnowsze technologie grzewcze czy wentylacyjne – głównym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie jest cena. Naszą rolą jest budowanie świadomości, iż cena jest tylko jednym z elementów niezbędnych w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Dziś klient już wie, że wymiana baterii w łazience po pół roku eksploatacji nie jest najlepszym pomysłem i warto zainwestować w coś lepszego, w domyśle droższego. Nasza oferta jest skierowana do świadomego klienta. Chcemy by nas postrzegano jako alternatywną markę Premium wśród konkurentów, dając tego dowody poprzez doskonała jakość, obsługę i innowacyjność.

 

Wolf może pochwalić się pięknymi obiektami referencyjnymi nie tylko z terenu Niemiec, ale i z Polski…

GT: Oczywiście, nasze produkty sprawdzają się doskonale przy wielkich inwestycjach, gdzie niezawodność instalacji grzewczych, wentylacyjnych czy klimatyzacyjnych musi być na najwyższym poziomie, a usterki są niedopuszczalne i mogą być niebezpieczne dla wielu ludzi. Takie obiekty w Polsce to m. in. Stadion Narodowy w Warszawie, Lotnisko Chopina, wiele hoteli najwyższej klasy w całym kraju, sieci hipermarketów, szkoły, spółdzielnie mieszkaniowe. Czyli wszędzie tam, gdzie inwestor troszczy się o najwyższe bezpieczeństwo i niezawodność połączoną z niskimi kosztami eksploatacji.

 

Firma zawsze była znana z nacisku kładzionego na szkolenia i przygotowanie merytoryczne projektantów i instalatorów. Co dziś jest Państwa „oczkiem w głowie”?

GT: Staramy się wykonywać naszą pracę jak najlepiej i dbać o to, aby ci którzy korzystają z naszych rozwiązań zawsze mieli dostęp do aktualnych informacji. Nie ukrywam, że ze względu na zmiany w naszej firmie, zostało to trochę zaniedbane. Rok 2014 rozpoczniemy aktywnie, będziemy szkolić, informować i służyć pomocą wszystkim, którzy będą chcieli z tego skorzystać. Wprowadzimy też nowoczesne formy komunikacji, które ułatwią wymianę informacji i wprowadzą nas na wyższy poziom kooperacji.

 

 

POLECAMY WYDANIA SPECJALNE

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021

  • Pompy ciepła 2020-2021

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020

  • Pompy ciepła 2019-2020

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2019

  • Pompy ciepła 2018

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2017

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2018

  • Pompy ciepła 2015

  • Pompy ciepła 2016

Katalog firm chłodnictwo, klimatyzacja, wentylacja

CHŁODNICTWO: Agregaty (chillery) chłodzone powietrzem, Agregaty (chillery) chłodzone wodą, Agregaty absorpcyjne, Agregaty skraplające, Aparatura kontrolno-pomiarowa, Chłodnice, Chłodnictwo w transporcie, Chłodziwa i nośniki ciepła, Czynniki chłodnicze, Dry-coolery, Drzwi chłodnicze (okucia, akcesoria), Elementy rozprężające, Filtry - osuszacze czynnika chłodniczego, Komory chłodnicze i zamrażalnicze, Kontenery chłodnicze, Maszyny do produkcji lodu (płatkarki, kostkarki), Materiały termoizolacyjne, Meble chłodnicze i zamrażalnicze, Monobloki chłodnicze, Odolejacze, separtory, Oleje sprężarkowe, Płyty warstwowe, Pompy cyrkulacyjne, Silniki, Siłowniki, Sprężarki chłodnicze, Tunele mroźnicze (kriogeniczne), Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Urządzenia rozmrażające, Wieże chłodnicze, Wyłączniki i przekaźniki czasowe, Wymienniki ciepła (parowacze, skraplacze), Wymienniki płytowe, Zasobniki chłodu, Zawory, Zespoły spręzarkowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

KLIMATYZACJA i WENTYLACJA: Aparatura kontrolno-pomiarowa, Aparaty grzewczo-wentylacyjne, Centrale klimatyzacyjne monoblokowe, Centrale klimatyzacyjne rooftop, Centrale klimatyzacyjne sekcyjne, Chłodnice/nagrzewnice kanałowe, Czerpnie i wyrzutnie, Filtry powietrza, Kanały wentylacyjne, Klapy ppoż. (oddymiające, odcinające), Klimakonwektory, Klimatyzacja samochodowa, Klimatyzatory kompaktowe (przenośne, okienne), Klimatyzatory split, Klimatytory multi splity, Kolektory słoneczne, Kratki, nawiewniki, dysze, Kurtyny powietrzne, Materiały termoizolacyjne, Nasady kominowe, wywietrzniki, Nawilżacze (parowe, zraszające, ultradźwiękowe, komory zraszania), Oczyszczacze powietrza, Odciągi miejscowe, Okapy kuchenne, Osuszacze powietrza, Pompy ciepła, Pompy cyrkulacyjne, Przepustnice, Rekuperatory i regeneratory do odzysku ciepła, Siłowniki, Stropy, belki chłodząco-grzejące, Systemy Super Multi, Szafy klimatyzacji precyzyjnej, Tłumiki hałasu, Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Wentylatory dachowe, Wentylatory oddymiające, przeciwwybuchowe, chemoodporne, Wentylatory osiowe, Wentylatory promieniowe, Wentylatory strumieniowe (oddymiające), Wymienniki gruntowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

MATERIAŁY, NARZĘDZIA, PRZYRZĄDY, AKCESORIA: Izolacje akustyczne, termiczne, Materiały i przyrządy lutownicze i spawalnicze, Materiały uszczelniające, Narzędzia, Rury, kształtki, akcesoria, Urzadzenia i środki czyszczące, Urządzenia do inspekcji i czyszczenia systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych, Urządzenia do usuwania i napełniania instalacji chłodniczych; recyklingu czynników chłodniczych, Wibroizolacje, Zamocowania i tłumiki drgań.

INNE: Zrzeszenia i organizacje, Oprogramowanie komputerowe, Portale internetowe, Targi, wystawy, szkolenia.