Miesięcznik indeksowany jest w bazie czasopsim technicznych
ISH 2013
Data dodania: 16.06.2013
ISH imponująco potwierdziły swoją pozycję największych na świecie targów poświęconych energii i wodzie. W centrum uwagi znalazły się najnowsze tematy takie jak, nowa strategia energetyczna i zmiany demograficzne.
ISH zaliczyło niespotykany wcześniej sukces – największe na świecie targi innowacyjnego projektowania łazienek, energooszczędnego ogrzewania i klimatyzacji oraz odnawialnych źródeł energii zakończyły się z wynikiem wzrostowym we wszystkich danych porównawczych. Od 12 do 16 marca 2013 r. na powierzchni 258 000 metrów kwadratowych (2011: 255 900) zaprezentowało swoje światowe nowości 2434 wystawców (2011: 2382). Z Polski wystawiało się aż 64 firmy, o 21 więcej niż w poprzedniej edycji. W ciągu pięciu dni stoiska odwiedziło w sumie 190 000 gości. Frekwencja byłaby jeszcze większa, gdyby nie opóźniająca się wiosna, która nie pozwoliła na przybycie zainteresowanych z odległych regionów Europy w pierwszym dniu tragów. Niemniej jednak, również w tym roku jedna trzecia odwiedzających przyjechała z zagranicy.
Poprzez skupienie się na ochronie zasobów naturalnych i zrównoważonym rozwoju, największa na świecie wystawa instalacji sanitarnych, grzewczych i klimatyzacji nadal znajduje się w czołówce pod względem aktualności tematów. 27. edycja targów ISH stała pod znakiem efektywnego zarządzania zasobami energii i wody. Taka orientacja przebiegała przez wszystkie produkty i trendy w obu obszarach tematycznych ISH: Energy und Water. W zakresie ISH Energy producenci przedstawili gotowe już, przyszłościowe rozwiązania dla budownictwa. Dzięki efektywnym i nowoczesnym produktom dla sektora klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji, można będzie zaoszczędzić do 50 procent energii. Inwestycje w nowe technologie dają nie tylko ważny wkład do transformacji energetycznej, ale również pozwalają się szybko zamortyzować. Ponadto prowadzą do zwiększenia funkcjonalności i komfortu oraz poprawienia samopoczucia.
Również struktura odwiedzających stanowi odzwierciedlenie profilu targów ISH. Podobnie jak w latach poprzednich, największą grupę gości, przekraczającą 35 procent ogółu odwiedzających, stanowili instalatorzy. Równie wysoki jest udział gości spoza Niemiec. Szczególny wzrost odnotowano w liczbie przyjezdnych z wielu rynków wschodzących. Do nich zalicza się Europę Wschodnią, Afrykę Północną, Azję Południowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Chiny.
Zarówno wystawcy jak i zwiedzający wysoko ocenili jakość tegorocznych targów ISH. Szczególnie pozytywnie na temat aktualnej sytuacji gospodarczej wypowiadali się niemieccy wystawcy w ankiecie przeprowadzonej przez Messe Frankurt. 94 procent respondentów oceniało ją jako dobrą lub zadowalającą. Pozytywne też były oceny realizacji celów wystawienniczych (85 procent) i możliwości dotarcia do grup docelowych (76 procent). Oznacza to wzrost o dwa lub trzy punkty procentowe w porównaniu do poprzedniej edycji. Również wśród wystawców zagranicznych dobrze wypadły oceny celowości udziału w targach (81 procent) oraz ogólnej organizacji (79 procent).
Absolutnie najwyższe oceny pochodziły od odwiedzających. Średnia ocena oferty wyniosła 97 procent i była o trzy punkty procentowe wyższa niż w 2011 roku. Szczególnie zadowoleni z wizyty na targach byli zagraniczni goście – 98 procent dobrych ocen (wzrost o trzy punkty procentowe). Ogólna ocena pozostała na niezmiennie wysokim poziomie 96 procent.