Reklama
 
 
 
Marka inna niż myślisz… Email
Ocena użytkowników: / 10
SłabyŚwietny 
Data dodania: 23.03.2015

 

2015 03 34 1

 

 

 

Jak podsumowałby Pan ostatni rok firmy Zymetric?

 

Arkadiusz Prostak: Może skupię się nie tylko na ostatnim roku, ale na kilku latach, ponieważ działamy na rynku już od 2007 roku. I faktycznie był to ciekawy z biznesowego punktu widzenia okres, wiążący się z niesamowitymi zmianami w branży HVAC, okresami koniunktury i dekoniunktury rynkowej oraz systematycznym rozwojem naszej firmy. To lata ciężkiej pracy, której efekty przynosiły wielką satysfakcję. Stabilny wzrost rok do roku, rozbudowa struktur sprzedaży, powiększanie się grona zadowolonych klientów – to główne osiągnięcia tych ostatnich 8 lat.

 

Ale to również odebranie Generalnego Przedstawicielstwa Mitsubishi Electric, czy bolesne?

 

AP: Dotychczas byliśmy Generalnym Przedstawicielem tej marki w Polsce. I ta marka na zawsze wpisała się w tożsamość Zymetric. Budowaliśmy ją w naszym kraju od podstaw. Kilka lat temu nie była jeszcze praktycznie znana. Nie boję się powiedzieć, że jej wizerunek dzisiaj to nasza zasługa. No cóż – biznes to biznes. O wiele łatwiej odebrać coś, co działa, „kręci się”, przynosi korzyści, niż zaczynać od podstaw. Kawał dobrej roboty został po prostu wykonany przez Zymetric. Trzeba tylko wiedzieć, jak poprowadzić to dalej, bo na powodzenie samej marki nie składa się tylko i wyłącznie jej wizerunek. Dlatego przed Mitsubishi duże wyzwanie. Dla Zymetric, przyszłość nie jest tym, czym kiedyś była, i to w pozytywnym kontekście. Rozstania z Mitsubishi nie rozpatrujemy bowiem w kategoriach porażki, sytuacji bez wyjścia, lecz jako nowe możliwości i dalszy rozwój.

 

 

Nowa marka?

 

AP: Od początku roku jesteśmy oficjalnie Generalnym Przedstawicielem marki Midea Electric w Polsce. Dla nas to zmiana, jednak rynek markę już zna. I jak każda zmiana – ta również – w naszych oczach już dzisiaj jest zmianą na lepsze.

 

 

Marka japońska kontra marka chińska – czy to oby na pewno zmiana na lepsze?

 

AP: Patrząc w przyszłość Zymetric, jestem przekonany, że tak. Coraz częściej widać na rynku, że marki japońskie to tylko znane od dawna technologie, które stosują wszyscy producenci. Proponowane ceny tych produktów nie są adekwatne do oferowanej jakości.

Na poprowadzenie marki Midea Electric nie zgodziliśmy się tak po prostu. Wybór nowej marki był poprzedzony dogłębną analizą, głównie w obszarze technologii, możliwych rozwiązań, jakości, parametrów. I nadal nie możemy wyjść z podziwu! Zaproponowane typoszeregi urządzeń to klasa sama w sobie. Producent urządzeń Midea Electric dopiero teraz – za pośrednictwem Zymetric – postanowił zaprezentować w pełni nowe technologie i rozwiązania polskiemu klientowi. To marka, inna niż każdy myśli. To marka, która kreuje możliwości. To niesamowici profesjonaliści i fascynaci HVAC, którzy te produkty tworzą i produkują. No i co równie istotne, jakość i funkcjonalność adekwatna do potrzeb i ceny, której oczekują polscy klienci.

 

 

To co w takim razie się zmieni?

 

AP: Wcześniej mieliśmy to, co wybierał polski dystrybutor. A Midea w zaciszu swoich laboratoriów i fabryk doskonaliła produkty, które w końcu postanowiła wprowadzić na rynek polski. Technologia, która zaskakuje to chociażby systemy V5 X czy Solar Inverter. Midea Electric, w odróżnieniu od innych producentów, nie skupiała się na marketingu ciągle tych samych rozwiązań, tylko sukcesywnie tworzyła nowe. I dzięki temu rynek będzie mógł poznać nową jakość. Jeszcze odniosę się do chińskiego pochodzenia marki Midea. Traktujemy je jako jeden z atutów marki. Bo proszę wskazać szybciej rozwijające się gospodarki na świecie niż chińska oraz fi rmy z takim nakładem na inwestycje jak Midea. To inne znane marki nie pokazują, że produkują właśnie w Chinach. A u nas od początku do końca jest to oryginał. 

 

 

Przed Państwem ciężkie zadanie.

 

AP: Zgadzam się, przed nami ciężkie i ciekawe zadanie. Nie martwimy się, nie boimy się wyzwań, bo wiemy, co mamy w ofercie. Mając doświadczenie we wprowadzaniu i umacnianiu pozycji produktów na rynku, jesteśmy przekonani, że osiągniemy zdecydowanie większy sukces niż dotychczas. Większy dlatego, że potencjał technologiczny oraz rozpoznawalność marki Midea daje olbrzymie możliwości, czego potwierdzeniem jest udział rynkowy przewyższający 30% w wielu krajach.

 

 

 

Siedziba Midea w Shunde

 Siedziba Midea w Shunde

 

 

Czy sama rozpoznawalność wystarczy?

 

AP: Dla nas obok marki produktu, w równym stopniu ważna jest nazwa Zymetric. Marka produktu to istniejące przekonanie o jego możliwościach. Jednak to przekonanie tworzą ludzie, którzy ten produkt dostarczają – czyli Zymetric. Dlatego istotne są takie cechy fi rmy, jak chociażby kompleksowe wsparcie. Nasz klient znajduje u nas wszystko to, co jest potrzebne w realizacji każdego projektu HVAC. Niezależnie, czy jest instalatorem, projektantem, architektem, hurtownią, generalnym wykonawcą. Jesteśmy pomocni na każdym etapie. Jesteśmy konkretni. Jesteśmy też elastyczni, bo bez tego żaden biznes nie ma racji bytu. To my dajemy 5-letnią gwarancję na urządzenia, to my szkolimy, to my powiększamy magazyn centralny w Warszawie, by dostępność urządzeń była w ciągu 24h.

 

 

Czy to jest Wasz przepis na sukces?

 

AP: Odpowiednie połączenie wszystkich wymienionych przeze mnie cech daje podstawy do sukcesu. Do tego trzeba dodać ciężką pracę, fascynację i profesjonalizm. Pamiętać też należy, że najważniejszy dla nas jest klient, którego będziemy codziennie wspierać.

 

 

Czy są już dostępne materiały na temat urządzeń Midea?

 

AP: Tak, wiele informacji można znaleźć na stronie www.midea-electric.pl. Tutaj zachęcamy naszych partnerów do zalogowania się do specjalnych stref dla Instalatora, Projektanta i Architekta, gdzie przygotowaliśmy wiele narzędzi wsparcia sprzedaży. Ponadto opisu naszych serii należy szukać w dwóch katalogach: pierwszy dedykowany seriom Home, Multi i Business Comfort, drugi opisujący możliwości Midea w systemach VRF. Najwięcej informacji posiadają oczywiście nasi Doradcy Techniczno-Handlowi.

 

 

Czy w związku ze zmianami, zmieniacie też strukturę? 

 

AP: Tak… powiększamy się. Większe magazyny, 9 biur regionalnych w Polsce i następne w planach. Start szkoleń z marką Midea Electric na nowej sali warsztatowej od tego miesiąca. Tak właśnie powinny wyglądać zmiany na lepsze.

 

 

Jaki będzie dla Was rok 2015?

 

AP: Będzie to rok Midea. Po prostu.

 
Reklama

POLECAMY WYDANIA SPECJALNE

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2019

  • Pompy ciepła 2018

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2017

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2018

  • Pompy ciepła 2015

  • Pompy ciepła 2016

  • Pompy ciepła 2017

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2015

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2016

  • Pompy ciepła 2014

Reklama

Katalog firm chłodnictwo, klimatyzacja, wentylacja

CHŁODNICTWO: Agregaty (chillery) chłodzone powietrzem, Agregaty (chillery) chłodzone wodą, Agregaty absorpcyjne, Agregaty skraplające, Aparatura kontrolno-pomiarowa, Chłodnice, Chłodnictwo w transporcie, Chłodziwa i nośniki ciepła, Czynniki chłodnicze, Dry-coolery, Drzwi chłodnicze (okucia, akcesoria), Elementy rozprężające, Filtry - osuszacze czynnika chłodniczego, Komory chłodnicze i zamrażalnicze, Kontenery chłodnicze, Maszyny do produkcji lodu (płatkarki, kostkarki), Materiały termoizolacyjne, Meble chłodnicze i zamrażalnicze, Monobloki chłodnicze, Odolejacze, separtory, Oleje sprężarkowe, Płyty warstwowe, Pompy cyrkulacyjne, Silniki, Siłowniki, Sprężarki chłodnicze, Tunele mroźnicze (kriogeniczne), Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Urządzenia rozmrażające, Wieże chłodnicze, Wyłączniki i przekaźniki czasowe, Wymienniki ciepła (parowacze, skraplacze), Wymienniki płytowe, Zasobniki chłodu, Zawory, Zespoły spręzarkowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

KLIMATYZACJA i WENTYLACJA: Aparatura kontrolno-pomiarowa, Aparaty grzewczo-wentylacyjne, Centrale klimatyzacyjne monoblokowe, Centrale klimatyzacyjne rooftop, Centrale klimatyzacyjne sekcyjne, Chłodnice/nagrzewnice kanałowe, Czerpnie i wyrzutnie, Filtry powietrza, Kanały wentylacyjne, Klapy ppoż. (oddymiające, odcinające), Klimakonwektory, Klimatyzacja samochodowa, Klimatyzatory kompaktowe (przenośne, okienne), Klimatyzatory split, Klimatytory multi splity, Kolektory słoneczne, Kratki, nawiewniki, dysze, Kurtyny powietrzne, Materiały termoizolacyjne, Nasady kominowe, wywietrzniki, Nawilżacze (parowe, zraszające, ultradźwiękowe, komory zraszania), Oczyszczacze powietrza, Odciągi miejscowe, Okapy kuchenne, Osuszacze powietrza, Pompy ciepła, Pompy cyrkulacyjne, Przepustnice, Rekuperatory i regeneratory do odzysku ciepła, Siłowniki, Stropy, belki chłodząco-grzejące, Systemy Super Multi, Szafy klimatyzacji precyzyjnej, Tłumiki hałasu, Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Wentylatory dachowe, Wentylatory oddymiające, przeciwwybuchowe, chemoodporne, Wentylatory osiowe, Wentylatory promieniowe, Wentylatory strumieniowe (oddymiające), Wymienniki gruntowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

MATERIAŁY, NARZĘDZIA, PRZYRZĄDY, AKCESORIA: Izolacje akustyczne, termiczne, Materiały i przyrządy lutownicze i spawalnicze, Materiały uszczelniające, Narzędzia, Rury, kształtki, akcesoria, Urzadzenia i środki czyszczące, Urządzenia do inspekcji i czyszczenia systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych, Urządzenia do usuwania i napełniania instalacji chłodniczych; recyklingu czynników chłodniczych, Wibroizolacje, Zamocowania i tłumiki drgań.

INNE: Zrzeszenia i organizacje, Oprogramowanie komputerowe, Portale internetowe, Targi, wystawy, szkolenia.