TOSOT to nowa marka na rynku polskim, która rozpoczęła działalność w Polsce z końcem 2017 roku. Czy mogłaby Pani nieco ją przybliżyć naszym czytelnikom?
Sylwia Lenik, Product Manager TOSOT Air Conditioning Systems
Sylwia Lenik: TOSOT powstał w 2003 roku jako druga – obok Gree – wiodąca marka grupy Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai, jednego z największych producentów urządzeń klimatyzacyjnych na świecie. Aktualnie należymy do grona najszybciej rozwijających się dostawców urządzeń klimatyzacyjnych. Działamy na 25 rynkach, w tym w Chinach, Rosji, USA, Kanadzie, Niemczech, Finlandii, we Włoszech, a od kilku miesięcy również w Polsce, gdzie jako TOSOT Air Conditioning Systems jesteśmy wyłącznym dystrybutorem marki. Oferujemy zaawansowane technologicznie rozwiązania klimatyzacyjne. Specjalizujemy się w kompleksowych systemach VRF dla obiektów komercyjnych, w tym dla biur, hoteli, obiektów sportowych, galerii handlowych i sklepów. Oferta TOSOT to również całe spektrum możliwości dla segmentu wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego oraz klientów indywidualnych.
Budując ofertę na rynek polski, z pewnością określili już Państwo, w jakich kierunkach będzie profilowana sprzedaż?
SL: Na pewno skoncentrujemy się na sprzedaży systemów klimatyzacyjnych na rynku komercyjnym. Mam tutaj na myśli głównie budownictwo biurowe, hotele, sklepy i kluby fitness. Nasi inżynierowie bardzo dobrze rozumieją specyfikę instalacji HVACR w tego typu dużych obiektach i do każdej inwestycji potrafią dobrać najbardziej optymalne rozwiązanie. Z drugiej jednak strony, otrzymujemy coraz więcej zapytań dotyczących budynków mieszkalnych, domów jedno- i wielorodzinnych. Będziemy więc na bieżąco uzupełniać naszą ofertę i dostosowywać do potrzeb oraz oczekiwań zarówno klienta biznesowego, jak i indywidualnego. W tej chwili stawiamy na rozwój sieci dystrybucji oraz sprzedaży.
Na jakie rozwiązania zatem zwróciłaby Pani uwagę do zastosowań komercyjnych?
SL: Najbardziej zaawansowanymi technologicznie urządzeniami TOSOT są obecnie systemy typu VRF, które pozwalają na pełne i efektywne zarządzanie komfortem cieplnym w danym obiekcie. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na system TMV Heat Recovery z funkcją odzysku ciepła. Ta modułowa seria urządzeń klimatyzacyjnych jest dedykowana przede wszystkim średnim i dużym inwestycjom. TMV Heat Recovery daje możliwość jednoczesnego chłodzenia i grzania w obrębie całego obiektu. Zaletą tego rozwiązania jest szeroki wybór jednostek wewnętrznych – od urządzeń naściennych, kasetonowych po wysokowydajnościowe jednostki kanałowe. Do jednostki montowanej na zewnątrz można podłączyć nawet do 80 jednostek wewnętrznych. Dla projektantów instalacji oznacza to ogromną wygodę, a zarazem otwiera szereg nowych możliwości. Sama instalacja może mieć długość nawet 1000 m, a różnica wysokości między jednostką wewnętrzną a zewnętrzną może sięgać 90 metrów. Do tego dochodzą jeszcze takie udogodnienia, jak kompaktowość urządzeń, szeroki zakres temperatur pracy oraz wysoka wydajność chłodnicza i grzewcza.
Najbliższe lata przyniosą nam rewolucję techniczną związaną ze zmianą technologii na czynniki ekologiczne o niższym GWP. Czy TOSOT może już coś tu zaproponować, ewentualnie jakie są plany tej marki w inwestycjach długofalowych?
SL: Wprowadzanie do sprzedaży systemów nowej generacji, które będą jeszcze bardziej wydajne, a jednocześnie przyjazne dla środowiska, to dziś wyzwanie dla wszystkich liczących się w branży producentów systemów klimatyzacyjnych. Grupa Gree Electric Appliances pracuje nad opracowaniem i wdrożeniem efektywnych rozwiązań hybrydowych. Ich dostępność, jest więc kwestią czasu, ale w tej chwili żadne decyzje jeszcze nie zapadły.
TOSOT posiada także rozwiązania dla klientów indywidualnych?
SL: Tak. Naszym sztandarowym rozwiązaniem domowym w kategorii systemów VRF jest TMV Home – energooszczędny, kompleksowy i prosty w obsłudze. Jednostka pozwala zaopatrzyć dom czy mieszkanie jednocześnie w klimatyzację, ogrzewanie (np. podłogowe) i ciepłą wodę użytkową. System jest kompletnym rozwiązaniem dla małych obiektów i może być alternatywą dla kotłów. Jego dodatkowym atutem jest możliwość podłączenia paneli solarnych.
W tym roku planujemy też wprowadzić na polski rynek nową serię pomp ciepła, które również łączą w sobie trzy tryby – chłodzenia, grzania ciepłej wody i ogrzewania pomieszczeń. Ten segment produktów cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów indywidualnych nie tylko ze względu na efektywność i oszczędności, ale również ekologię. Wśród oferty marki TOSOT dla domu znajdują się też klimatyzatory przenośne i oczyszczacze powietrza.
Choć polski rynek cały czas się rozwija, to jednak panuje na nim dość duża konkurencja. Jak zamierzają Państwo zbudować swoją pozycję w tych nie najłatwiejszych warunkach?
SL: Mamy świadomość, że rynek chłodnictwa i klimatyzacji w Polsce jest nasycony. Działają na nim wszyscy wiodący producenci, a konkurencja jest niezwykle trudna. Niemniej jednak wychodzimy z założenia, że wciąż jest na nim sporo przestrzeni dla rozwoju takich firm, jak nasza. Jesteśmy wiarygodni, nasze doświadczenie poparte jest wieloma realizacjami na całym świecie, a zespół ekspertów zapewnia wsparcie na każdym etapie realizacji. Mamy też tę przewagę, że możemy zaproponować niezawodne i sprawdzone rozwiązania klimatyzacyjne w optymalnej relacji ceny do jakości. Wierzymy, że tę wartość docenią nasi klienci – specjaliści z branży, projektanci, instalatorzy, architekci, a także tzw. Kowalski. Jesteśmy pewni jakości swoich produktów i chcemy, by TOSOT również w Polsce był kojarzony z nowoczesną, zaawansowaną technologią i mądrym, racjonalnym wyborem. Za budowanie świadomości naszej marki na rynku są również odpowiedzialni nasi handlowcy – stawiamy na jakościowe relacje i aktywną sprzedaż.
Co może przekonać inwestora do Państwa rozwiązań – technologia, cena?
SL: Technologia, cena i doświadczenie. Cały czas wdrażamy innowacyjne rozwiązania, a wiarygodność budujemy nie tylko na technologii, ale też doświadczeniu. Naszym atutem jest też optymalna relacja ceny do jakości produktów. Jesteśmy wyznawcami zasady racjonalnego wyboru – możemy zaproponować sprawdzone i niezawodne systemy klimatyzacji domowej i komercyjnej w rozsądnej cenie, co pozwala na optymalizację kosztów inwestycyjnych.
Ważnym aspektem przy realizacji inwestycji jest logistyka, a więc dostępność urządzeń oraz gwarancja wraz ze sprawnym serwisem i częściami zamiennymi. Jak wygląda ta kwestia w Państwa ofercie?
SL: Nasze urządzenia są dostępne w magazynach zlokalizowanych w Mysłowicach i Krakowie. Cały sprzęt marki TOSOT jest standardowo objęty pięcioletnią gwarancją i serwisem, a w ramach opieki gwarancyjnej oferujemy pełne wsparcie techniczne.
Jesteśmy też na etapie budowy sieci wyspecjalizowanych, autoryzowanych serwisantów na terenie kraju.
Mimo, że za Państwem dopiero kilka miesięcy działalności, w swoim dorobku mają już Państwo pierwsze realizacje referencyjne?
SL: Tak się składa, że końcówka 2017 roku zapisała się dla nas bardzo pomyślnie. Nasze systemy TMV już działają w 5 klubach fitness należących do sieci Smart Gym – w Opolu, Sosnowcu, Gliwicach i Katowicach. Na koncie mamy też już pierwsze realizacje na mniejszych systemach, jak TMV Slim – m.in. Miasto Ogrodów w Katowicach, prywatna rezydencja w Warszawie czy hotel Apart w Krakowie. Z kolei klimatyzatory typu TMV Mini pracują w budynkach należących do Urzędu Miasta w Rybniku i domach prywatnych: jedno i wielorodzinnych. W ślad za pierwszymi realizacjami TOSOT w Polsce idą też kolejne zlecenia, co nas bardzo cieszy i pozwala snuć dobre prognozy na przyszłość.
Dziękuję za rozmowę i życzę rozwoju biznesu oraz kolejnych udanych realizacji. SL: Bardzo dziękuję i zapraszam do kontaktu z naszą firmą.
|