Reklama
 
 
 
 
Pomimo dużej konkurencji na rynku, dążymy by być liderem Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
Data dodania: 01.08.2015

 

2015 07 17 1

Jarosław Jóźwiak

 

 

Na wstępie naszej rozmowy chciałbym się spytać o rynek urządzeń klimatyzacyjnych w Polsce. Czy wg Pana jest on już w pełni ustabilizowany, ułożony? Czy jest w nim miejsce dla nowych graczy?

 

Jarosław Jóźwiak: Osobiście uważam, że Polska jest krajem z dużymi perspektywami rozwoju. Przez ostatnie lata w naszej gospodarce dużo się zmieniło, szczególnie dzięki ogromnym inwestycjom w znaczącym stopniu współfinansowanym przez UE. Inwestycje w gospodarkę, szczególnie budownictwo oraz nowi inwestorzy, którzy dostrzegają w Polsce obiecujący rynek, pozwalają optymistycznie patrzeć również na rynek klimatyzacyjny. Sam rynek HVAC, którego częścią są systemy klimatyzacyjne jest branżą ściśle współpracującą z sektorem budowlanym. To jednak nie wszystko – rozwój rozwiązań w zakresie inteligentnego zarządzania budynkami (BMS) stwarza nowe możliwości dla branży klimatyzacyjnej również w tym obszarze biznesu. Tym samym rynek, stawiając coraz wyższe wymagania związane już nie tylko z niezawodnością urządzeń, ale ich funkcjonalnością i kompatybilnością z innymi systemami, a przede wszystkim – z całkowitą kontrolą i zarządzeniem całych układów, sprawia że w grze będą liczyć się tylko te marki, które potrafi ą dopasować się do rosnących oczekiwań klienta. Tak więc coraz mocniej krystalizuje się sytuacja co do ilości znaczących graczy, którzy albo będą w stanie dopasować swoją ofertę do rynku, albo zostaną w tyle, oferując jedynie podstawowe i tanie rozwiązania.

 

 

Czy rynek polski jest podobny do innych rynków europejskich?

 

JJ: W branży klimatyzacyjnej Europa jest zróżnicowana zarówno klimatycznie, jak i nieustannie pod względem fi nansowym. Z uwagi na panujący w Polsce klimat – umiarkowanie ciepłe i dość krótkie okresy gorące – występuje duży sezonowy popyt na małe, pokojowe klimatyzatory typu Split. Ta sezonowość popytu ulega liniowemu wydłużeniu wraz z przesunięciem się na południowy zachód Europy. Dlatego w Polsce musimy przenosić większy nacisk na biznes komercyjny, który nie jest uzależniony od aktualnej pory roku. Z uwagi na wspomniany klimat, jak i niższe zarobki Polaków niż średnia w UE, klimatyzacja wciąż traktowana jest bardziej jako dobro luksusowe, nie użytkowe. To przekonanie wypierane jest w przypadku inwestycji komercyjnych przez przepisy określające warunki bytowe dla biur, sklepów i innych obiektów użyteczności publicznej. Jednak do czasu zbliżenia się do średnich zarobków w UE dla odbiorców indywidualnych wizja klimatyzacji jako dobra luksusowego nie ulegnie zmianie. 

 

Zeszły rok był dla Państwa jednym z najlepszych pod względem biznesowym. Co zadecydowało o tak dobrych wynikach?

JJ: Faktycznie, w minionym roku fi rma LG Electronics zanotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży. W obszarze klimatyzacji przekroczyliśmy aż o 35% założony plan na 2014 rok. Nasze rezultaty są wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii zwiększania Pomimo dużej konkurencji na rynku, dążymy by być liderem udziałów na polskim rynku HVAC – zarówno w obszarze klimatyzacji pokojowej, komercyjnej jak i w zakresie systemów klimatyzacji. Naszym atutem jest atrakcyjna i kompletna oferta produktowa, dopasowana do potrzeb najbardziej wymagających klientów. LG zapewnia także fachową pomoc na każdym etapie inwestycji oraz oferuje profesjonalne zaplecze techniczne. Wszystkie powyższe czynniki są bardzo ważne szczególnie dla dużych inwestorów, którzy oczekują kompleksowej obsługi przy realizowanych projektach.

W 2014 roku udało się nam zrealizować wiele ciekawych i prestiżowych inwestycji. Nasze systemy klimatyzacji zostały zainstalowane m.in. w takich obiektach jak np. wrocławskie Promenady Zita (kolejny, drugi etap inwestycji), biurowiec klasy A – Silver Tower we Wrocławiu, Aries Hotel & SPA w Zakopanem, biuro firmy Amazon w Kątach Wrocławskich, czy Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku

 

 

2015 07 17 2

Aries Hotel & SPA w Zakopanem

 

 

2015 07 17 3

Wrocławskie Promenady Zita

 

 

A co może Pan już powiedzieć o pierwszej połowie tego roku?

 

JJ: Również pierwsza połowa tego roku napawa nas optymizmem. Pomimo dużej konkurencji na rynku osiągnęliśmy 34% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 roku. Największy przyrost zanotowaliśmy w kategorii systemów klimatyzacji – bo aż ponad 50%. To półrocze było dla nas ważne również ze względu na finalizację dużych inwestycji z udziałem systemów klimatyzacji LG Multi V – m.in. Centrum Superkomputerowo-Sieciowe w Poznaniu i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Łodzi, czy też wygrana w przetargu na dostawę systemów klimatyzacji do biurowca klasy A w centrum Poznania – Bałtyk. Na wielkość sprzedaży mają wpływ różne czynniki – technologia, cena, rozpoznawalność marki, preferencje inwestorów.

 

 

Czym wg Pana kierują się polscy inwestorzy w rozwiązaniach komercyjnych?

 

JJ: Polski inwestor decydując o wyborze marki klimatyzacji stawia przede wszystkim na wysoką jakość urządzeń, przy korzystnej korelacji ceny do jakości, i bezawaryjne działanie – wybiera markę, której ufa. To są kluczowe elementy, do których również firma LG przywiązuje szczególną uwagę. Ciągłe doskonalenie technologii, które poprawiają parametry techniczne urządzeń, a w szczególności efektywność energetyczną, to główny cel intensywnych prac ośrodków rozwojowo-badawczych LG. Dzięki zastosowaniu najnowszych osiągnięć technologii urządzenia LG bezawaryjnie służą użytkownikom przez długie lata. Inwestorzy, którzy poznali się wysokiej jakości marki LG – najczęściej ponownie po nią sięgają.

 

 

A w rozwiązaniach residential?

 

JJ: Zapewne w rozwiązaniach klimatyzacji pokojowej ważnymi czynnikami są – wygląd klimatyzatora, efektywność energetyczna oraz wszelkie inne dodatkowe funkcje – jak wysokiej jakości filtry powietrza i łatwe ich czyszczenie, czy też możliwość zdalnej obsługi klimatyzatora przy użyciu smartfona. Użytkownicy indywidualni bardzo chętnie sięgają po rozwiązania LG, ponieważ w naszej ofercie znajduje się pełen przekrój urządzeń – od nowoczesnych i stylowych po minimalistyczny design oraz modele tradycyjne, które komponują się w każdym wnętrzu. Do tego urządzenia są wydajne, ciche, zużywają mało energii oraz są wyposażone w wysokiej jakości filtry powietrza. 

 

 

Budowanie wizerunku marki, to również odpowiednie relacje z klientami – inwestorami. Jakie tutaj podejmują Państwo działania?

 

JJ: Zdecydowanie zgadzam się z Pana stwierdzeniem. Relacje z naszymi Partnerami biznesowymi są dla nas priorytetowe. Dbamy o stały kontakt ze wszystkimi naszymi Klientami – dystrybutorami, firmami instalacyjnymi, projektantami czy innymi fi rmami, z którymi współpracujemy przy okazji różnych realizacji. Na co dzień to zadanie należy do naszych regionalnych przedstawicieli działających w całej Polsce, ale staramy się też inicjować inne okazje do spotkań. 

 

I tak, w okresie od marca do maja mieliśmy okazję zaprosić naszych Partnerów biznesowych na cykl konferencji produktowych – LG Roadshow. Podczas serii spotkań zorganizowanych w kilku największych miastach Polski zaprezentowaliśmy nowości w ofercie LG na rok 2015 oraz omówiliśmy najciekawsze inwestycje z udziałem systemów klimatyzacyjnych LG w dużych i prestiżowych obiektach użyteczności publicznej. Dopełnieniem przedstawionych prezentacji były także profesjonalnie zaaranżowane wystawy urządzeń z najnowszej oferty LG. Po ofi cjalnych częściach konferencji był czas na dyskusje kuluarowe, wymianę doświadczeń oraz mniej formalne rozmowy. Cieszy nas bardzo wysoka frekwencja podczas konferencji LG Roadshow – mogliśmy się spotkać z prawie czterystoma naszymi Klientami. Wiemy, że to właśnie naszym Partnerom zawdzięczamy tak dobre wyniki biznesowe oraz tak wysokie wzrosty na bardzo konkurencyjnym rynku, jakim jest branża HVAC w Polsce, dlatego podczas tych spotkań chcieliśmy wszystkim za to serdecznie podziękować.

 

 

2015 07 18 1

LG Roadshow w Warszawie

 

 

Poprzez program partnerski dla instalatorów wspierają Państwo również swoją dystrybucję. Czy w tym roku jest on kontynuowany i czy cieszy się dużym powodzeniem?

 

JJ: Już od 3 lat prowadzimy program partnerski Liga Graczy i cieszy nas stale rosnąca liczba nowo zarejestrowanych uczestników. Program jest dedykowany dla instalatorów urządzeń klimatyzacyjnych dokonujących zakupy produktów LG u autoryzowanych dystrybutorów. Zasada jest prosta, każdy zakup produktu LG premiowany jest punktami, które można w dowolnym momencie wymienić na atrakcyjne nagrody. Program dodatkowo nagradza najaktywniejszych uczestników poprzez prowadzone liczne akcje promocyjne, w których m.in. można wygrać wycieczki do egzotycznych krajów. Aktualnie trwa promocja, w której nagrodą główną jest wyjątkowy wyjazd do Tajlandii. Program stanowi duże wsparcie dla naszych dystrybutorów i cieszy się tak dużym powodzeniem wśród fi rm instalacyjnych, że z pewnością będzie przez nas kontynuowany również w kolejnych latach.

 

 

Wszystkie powyższe działania marketingowe nie miałyby sensu bez dobrego, sprawdzonego produktu. Na jakie rozwiązania chcieliby Państwo zwrócić w tym roku największy nacisk?

 

JJ: Oferta LG jest bardzo szeroka i w każdej kategorii mamy swoich faworytów. Oczywiście wszystko zależy od specyfi ki pomieszczeń, w którym urządzenia mają funkcjonować i jakie zadania ma pełnić klimatyzacja. Z kategorii RAC warto zwrócić uwagę na nowy model z oferty 2015 – klimatyzator Deluxe Sirius – jednostka o minimalistycznym designie z dużą wydajnością.Użytkownik dodatkowo doceni niskie rachunki za zużycie energii.

Z jednostek komercyjnych w LG Roadshow w Warszawie arto wspomnieć o bardzo popularnych jednostkach kasetonowych. W naszej ofercie oprócz kaset z czterostronnym nawiewem inwestorzy znajdą także kasety jednostronne MT09~12AH, które dzięki kompaktowym wymiarom z łatwością wkomponują się w bardziej wymagające wnętrza komercyjne. Wśród grupy systemów klimatyzacyjnych chciałbym wspomnieć o LG Muli V S. Jest to rozwiązanie do mniejszych powierzchni (jak np. średniej wielkości biuro), które oferuje moc chłodniczą do 35 kW przy bardzo korzystnych parametrach efektywności energetycznej oraz dużej dowolności w projektowaniu.

 

 

Warto wspomnieć chyba w tym miejscu iż Państwa systemy MULTI V są certyfikowane przez EUROVENT? Co to oznacza dla klienta?

 

JJ: Tak, jesteśmy dumni, że jesteśmy jednym z pierwszych producentów, którego systemy VRF otrzymały certyfikat Euroventu. Firma LG od dłuższego czasu dążyła do wykorzystania swojego technologicznego know-how, w celu zapewnienia przełomowych, energooszczędnych rozwiązań. Dzięki temu powstała IV generacja systemu VRF - Multi V, który został doceniony za wysokie parametry efektywności energetycznej, osiągalne przez nieliczne systemy VRF aktualnie dostępne na rynku.

Dla użytkownika systemów klimatyzacji LG największą korzyścią jest obniżenie kosztów eksploatacji oraz zmniejszenie całkowitego zużycia energii. Oprócz tego użytkownik ma zapewniony komfort powietrza w trybie chłodzenia lub ogrzewania, a także długie i bezawaryjne działanie urządzeń.

 

 

A jakieś nowości? Czy mógłby Pan przytoczyć te najciekawsze dla naszego rynku?

 

JJ: Najchętniej wybieranymi urządzeniami marki LG (w kategorii klimatyzacji pokojowej) w pierwszym półroczu tego roku były modele, które są nowościami w ofercie na rok 2015. Są to 2 nowe linie klimatyzatorów: Deluxe Sirius oraz Basic. Oba modele charakteryzują wysokie parametry efektywności energetycznej, stylowe wzornictwo a także cicha praca. Nowe jednostki posiadają także funkcję optymalizacji nawiewu oraz są wyposażone w antybakteryjny filtr powietrza. Kolejne zalety to opcja Wi-Fi Ready, czyli gotowość do obsługi poprzez Wi-Fi na wszelkich urządzeniach mobilnych.

Jednak chciałbym zwrócić szczególną uwagę na nasz system klimatyzacji typu VRF- Mulit V IV-generacji, LG oferuje obecnie najbardziej efektywną technologię VRF powietrze-powietrze wśród obecnych na rynku produktów o mocy 14HP i 16HP. 

 

 

2015 07 19 1

Nowy model Deluxe Sirius Inverter V jest odpowiedzią na wszelkie potrzeby użytkownika w zakresie klimatyzacji pokojowej

 

 

LG wprowadziło do swojej oferty również urządzenia GHP Super. Czy znajdą się one w ofercie na rynek Polski? Podobne rozwiązania są w ofercie Panasonic, czy też Aisin by Toyota. Czy rozwiązanie LG czym się wyróżnia od przytoczonych?

 

JJ: Firma LG Electronics prowadzi nieustanne prace nad rozwojem nowych produktów oraz ulepszeniem technologii we wszystkich oferowanych urządzeniach klimatyzacyjnych. Prace w ośrodkach badawczych LG koncentrują się na opracowywaniu unikalnych rozwiązań technologicznych, które następnie implementowane w produkcji, czynią nasze produkty najnowocześniejszymi na rynku. Stąd także w ofercie produktowej LG pojawiły się urządzenia GHP – czyli gazowe pompy ciepła. Rozwiązanie to jest przeznaczone dla obiektów w lokalizacjach, gdzie jest problem z dostępem do większej ilości prądu. Aktualnie firma LG w Polsce rozpoznaje lokalny rynek w tym zakresie i rozważa możliwość wprowadzenia tego produktu dla polskich odbiorców.

 

 

2015 07 19 2

VRF MULTI V IV generacji

 

 

Na koniec chciałbym się spytać może o przyszłość poprzez legislacje f-gazowe w Europie. Jaki wg Pana będą one miały wpływ na rynek, rozwój technologii? Czy może Pan przytoczyć jakieś rozwiązania, które LG wprowadza, czy też testuje z myślą o kolejnych latach?

 

JJ: Oczywiście wprowadzenie kontyngentów na substancje GWP, czyli te których czynniki chłodnicze mają duży wpływ na ocieplenie się klimatu, wymusza na producentach klimatyzacji duże zmiany. Pociąga to za sobą szereg modyfi kacji technologicznych, które ograniczą, a docelowo całkowicie wyeliminują z rynku, urządzenia „zasilane” czynnikami o wysokim współczynniku GWP. To duże ograniczenia, które uważam iż spowodują zawężenie się rynku w całej Europie. Dostrzegamy w tym szanse na rozwój i innowacyjność naszych rozwiązań, które pomogą zbudować przewagę konkurencyjną marki LG. Jako producent urządzeń klimatyzacyjnych od lat kierujemy się celem zapewnienia naszym klientom komfortu powietrza w poszanowaniu dla środowiska naturalnego.

Jest wiele nowych innowacyjnych rozwiązań, nad którymi pracują specjalne zespoły R&D. Obecnie trwają zaawansowane prace polegające na odpowiednim doborze czynników chłodniczych, które zastąpią obecnie stosowany czynnik R410A.

 

 

Dziękuję za rozmowę.

JJ: Dziękuję.

 

PODOBNE ARTYKUŁY:

POLECAMY WYDANIA SPECJALNE

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2024

  • Pompy ciepła 2023-2024

  • Pompy ciepła 2021-2022

  • Pompy ciepła 2022-2023

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2022

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2023

  • Pompy ciepła 2020-2021

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020

  • Pompy ciepła 2019-2020

Katalog firm chłodnictwo, klimatyzacja, wentylacja

CHŁODNICTWO: Agregaty (chillery) chłodzone powietrzem, Agregaty (chillery) chłodzone wodą, Agregaty absorpcyjne, Agregaty skraplające, Aparatura kontrolno-pomiarowa, Chłodnice, Chłodnictwo w transporcie, Chłodziwa i nośniki ciepła, Czynniki chłodnicze, Dry-coolery, Drzwi chłodnicze (okucia, akcesoria), Elementy rozprężające, Filtry - osuszacze czynnika chłodniczego, Komory chłodnicze i zamrażalnicze, Kontenery chłodnicze, Maszyny do produkcji lodu (płatkarki, kostkarki), Materiały termoizolacyjne, Meble chłodnicze i zamrażalnicze, Monobloki chłodnicze, Odolejacze, separtory, Oleje sprężarkowe, Płyty warstwowe, Pompy cyrkulacyjne, Silniki, Siłowniki, Sprężarki chłodnicze, Tunele mroźnicze (kriogeniczne), Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Urządzenia rozmrażające, Wieże chłodnicze, Wyłączniki i przekaźniki czasowe, Wymienniki ciepła (parowacze, skraplacze), Wymienniki płytowe, Zasobniki chłodu, Zawory, Zespoły spręzarkowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

KLIMATYZACJA i WENTYLACJA: Aparatura kontrolno-pomiarowa, Aparaty grzewczo-wentylacyjne, Centrale klimatyzacyjne monoblokowe, Centrale klimatyzacyjne rooftop, Centrale klimatyzacyjne sekcyjne, Chłodnice/nagrzewnice kanałowe, Czerpnie i wyrzutnie, Filtry powietrza, Kanały wentylacyjne, Klapy ppoż. (oddymiające, odcinające), Klimakonwektory, Klimatyzacja samochodowa, Klimatyzatory kompaktowe (przenośne, okienne), Klimatyzatory split, Klimatytory multi splity, Kolektory słoneczne, Kratki, nawiewniki, dysze, Kurtyny powietrzne, Materiały termoizolacyjne, Nasady kominowe, wywietrzniki, Nawilżacze (parowe, zraszające, ultradźwiękowe, komory zraszania), Oczyszczacze powietrza, Odciągi miejscowe, Okapy kuchenne, Osuszacze powietrza, Pompy ciepła, Pompy cyrkulacyjne, Przepustnice, Rekuperatory i regeneratory do odzysku ciepła, Siłowniki, Stropy, belki chłodząco-grzejące, Systemy Super Multi, Szafy klimatyzacji precyzyjnej, Tłumiki hałasu, Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Wentylatory dachowe, Wentylatory oddymiające, przeciwwybuchowe, chemoodporne, Wentylatory osiowe, Wentylatory promieniowe, Wentylatory strumieniowe (oddymiające), Wymienniki gruntowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

MATERIAŁY, NARZĘDZIA, PRZYRZĄDY, AKCESORIA: Izolacje akustyczne, termiczne, Materiały i przyrządy lutownicze i spawalnicze, Materiały uszczelniające, Narzędzia, Rury, kształtki, akcesoria, Urzadzenia i środki czyszczące, Urządzenia do inspekcji i czyszczenia systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych, Urządzenia do usuwania i napełniania instalacji chłodniczych; recyklingu czynników chłodniczych, Wibroizolacje, Zamocowania i tłumiki drgań.

INNE: Zrzeszenia i organizacje, Oprogramowanie komputerowe, Portale internetowe, Targi, wystawy, szkolenia.